World-Wind Geplaatst 7 april 2007 Geplaatst 7 april 2007 Voorbereiden, ook lol vinden wij (World-Wind & Garfield's Lab). Naast elkaar, allebei een PC en dan eerst een lokatie/omgeving uitzoeken. Hier een cluster caches zoeken die leuk lijken, zowel traditionals als multis, mysteries meestal niet . Eea printen en vaak een overzichtskaartje maken. Coords in de GPS zetten alvast. Weer een bakkie koffie. De kant-en-klare camelbak vullen, goodies, kompas, lamp eten/drinken ed ed en de dag erop; gaan! In een dikke multomap ook kant-en-klare clusters zitten met caches. Meest simpele manier denk. Veel plezier!
NoX Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 Als ik echt niet wil voorbereiden gebruik ik de volgende methode: 1. alle traditionals in nederland zitten in mijn smartphone SPV als POI's voor TomTom (geexporteerd dmv GSAK) 2. Ik pik er 1 uit die ik nog niet heb, rij er naar toe met TomTom 3. Bekijk de beschrijving+hint met m'n smartphone via de imode pagina van geocaching.nl 4. Graai de cache, eventueel met behulp van GPS, vaak niet nodig. 5. Vervolgens laat ik me door TomTom naar de dichtsbijzijnde volgende traditional brengen en herhaal vanaf 3. Op deze manier is een CPH van 5 tot 10 haalbaar (Cache-per-hour) Ik moet alleen nog ff zorgen dat de gevonden caches uit TomTom verdwijnen, dit kan wellicht ook met GSAK geregeld worden. Voor de multi's heeft dit weinig zin, daarvoor is meer voorbereiding nodig, dan kun je beter weer op het papier terug vallen. Binnenkort ga ik mijn SPV upgraden naar een SPV met WiFi en GPS ingebouwd, dan heb ik alleen die smartphone nog maar nodig. Lang leve de technologie !!!
superboppe Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 Scriptje in Matlab geschreven, dat samen met GSAK en Mapdekode een POI kaart voor mijn Garmin maakt met alle NL traditional caches. Hints zitten in de POI info (in plaats van adres en telefoonnummer). Waar je ook bent, altijd alle traditionals met hints in een apparaat. Zie ook eerder draadje over RD-punten. Kan ze alleen niet publiceren, want mag niet volgens de pocketquery license. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Mars Express Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 Scriptje in Matlab geschreven, dat samen met GSAK en Mapdekode een POI kaart voor mijn Garmin maakt met alle NL traditional caches. Hints zitten in de POI info (in plaats van adres en telefoonnummer). Waar je ook bent, altijd alle traditionals met hints in een apparaat. Zie ook eerder draadje over RD-punten.Kan ze alleen niet publiceren, want mag niet volgens de pocketquery license. Heeft iemand daar een oplossing voor? Is een POI kaart een kaart die je samen met je bestaande kaarten (bv topo of city navigator) met mapsource in je GPS zet zodat je dan ook in de wat oudere Garmins (bv streetpilot 2610 die maar 500 waypoints aankan) opeens alle caches zichtbaar hebt? Misschien kan je je methode en je scriptje ergens publiceren? Of misschien is een robot mogelijk waar iemand een .gpx-file heen kan zenden en dan een .img terug krijgt?
Aanbevolen berichten