Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste allemaal.

Ik ga binnen kort naar Denmarken.

Ik heb van geocache.com een lijst met 180 cache´s die in Denemarken liggen.

Deze cache´s wil ik graag op een kaart projecteren.

Heeft iemand voor mijn een kaart van Denemarken die ik in Ozi kan gebrijken.

Het liefst een met een aantal plaatsnamen er op.

De standaard met Ozi meegeleverde WorldMap is mijn iets aan de grove kant.

Als vast bedankt,

Alex de Bruin.

Geplaatst

Helaas kan ik je niet aan Ozi kaarten helpen.

Maar met CacheMaps kan je een overzichtskaart van Denemarken aanmaken, waarop je alle caches kan projecteren. Van de gebieden waar je heen gaat kan je vervolgens detailkaarten van internet halen.

Als je in je vakantie geen internet beschikbaar hebt, moet je het helaas doen met de kaarten die je thuis aanmaakt.

Als je uitleg wil over hoe je CacheMaps op deze manier gebruikt, laat maar even weten.

Als je zelf kaarten inscant voor Ozi en je hebt calibratiepunten nodig, dan kan je met deze met CacheMaps ook opzoeken. Ook hier kan ik je meer info verschaffen als je dat wilt.

Hoe je Ozi kaarten calibreert moet je even in het forum opzoeken. Er zijn een aantal onderwerpen over langsgekomen.

BigBird B)

• 1 year later...
Geplaatst

Ik kwam daarnet een link tegen met heel veel mooi kaart- en luchtfotomateriaal over Denemarken. Het gaat eigenljk over archeologie maar dat mag de pret zeker niet drukken.

Online kan je er topo kaarten van 1:2000k tot 1: 25k bekijken bij stukjes en beetjes.

Ook zijn er ortho-foto's in natuurlijke kleuren van 1:200k tot maar liefst 1:5k. Dan zie je zelfs het soort auto's op wegen en mensen als stipjes.

http://www.dkconline.dk/ is de link en met wat doorklikken komt men bij de beelden.

Geplaatst
Ik kwam daarnet een link tegen met heel veel mooi kaart- en luchtfotomateriaal  over Denemarken. Het gaat eigenljk over archeologie maar dat mag de pret zeker niet drukken.

Online kan je er topo kaarten van 1:2000k tot 1: 25k bekijken bij stukjes en beetjes.

Ook zijn er ortho-foto's in natuurlijke kleuren van  1:200k tot maar liefst 1:5k. Dan zie je zelfs het soort auto's op wegen en mensen als stipjes.

http://www.dkconline.dk/ is de link en met wat doorklikken komt men bij de beelden.

Da's een mooie link prof. Je blijkt de in de URL ook coord (in UTM) mee te kunnen geven. Ik ga kijken of ik CacheMaps zo gek kan krijgen dat ie voor caches in Denemarken direkt een kaart kan opzoeken. Ik zie alleen nog geen mogelijkheid om de cache ook op de kaart te markeren, maar dat is geen ramp als je bedenkt dat dat precies het midden van de kaart is.

Ik laat wel weten of het gelukt is

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...