de Roode Lantaarn Geplaatst 23 februari 2007 Geplaatst 23 februari 2007 Twas ook maar een hééél klein balletje.
mayen Geplaatst 23 februari 2007 Geplaatst 23 februari 2007 (bewerkt) Na wat testen en googlen blijkt .gpx een "leight weight" versie van .xml te zijn. Jouw webserver (en de mijne ook) herkent dat en geeft dan een "seintje" aan de browser dat het een .xml bestand is en de browser gaat het dan als zodanig behandelen. Een echte oplossing heb ik nog niet kunnen vinden maar het dichtst in de buurt komen toch: Duidelijk in de tekst aangeven dat de downloader via "rechts-klik" "Doel opslaan als..."moet kiezen of zoals ruud4d al aangaf, het bestand te zippen en de downloader zelf laten bepalen welk programma hij gaat gebruiken. Maar eh, ik geef de moed nog niet op en ga nog ff verder zoeken! <edit> De tip van Xaa (.htaccess bestandje) heb ik ook nog ff bij mij getest, maar dat helpt ook niet </edit> 23 februari 2007 bewerkt door mayen
mayen Geplaatst 23 februari 2007 Geplaatst 23 februari 2007 En verder is gpx geen 'light weight versie van xml'. Het is XML. XML is niets anders dan een markup language, oftewel: je kan er data mee markeren. Waarmee je het markeert is op zich irrelevant. Als je in een XML bestand een appel wil markeren als een soort vlees, moet je dat zelf weten, XML zegt daar niets over. Wat GPX toevoegt is dat het bepaalde velden vastlegt die bepaalde betekenis hebben. Dus daar komt dan een markup 'cachetype' waarin je het type van de cache zet etc. Kortom: een afspraak binnen een gedefinieerde taal. Ik was totaal te goeder trouw, mijn info komt van: http://www.topografix.com/gpx.asp What is GPX? GPX (the GPS Exchange Format) is a light-weight XML data format for the interchange of GPS data (waypoints, routes, and tracks) between applications and Web services on the Internet. Dus als ik "lieg", "lieg" ik in commisie
flet Geplaatst 23 februari 2007 Auteur Geplaatst 23 februari 2007 En anders zou ik er gewoon bijzetten 'sla op met rechtermuisknop' etc. Ik zie eigenlijk het probleem niet zo verder. Dan werkt het. Is het zo belangrijk dat je er op kan klikken en dat dan meteen mapsource moet starten? Het is toch maar een hulpmiddel? Ik denk dat ik daar maar naar toe ga. Het was leuker geweest als het automatisch geopend zou worden zoals dat met het Mapsource bestand wel gebeurt. Het is ook niet echt een probleem maar wij streven altijd perfectie na en als dat dan niet lukt zijn we hooguit teleurgesteld. Degene die straks deze caches gaat doen kan altijd de punten downloaden omdat het opslaan wel lukt. Allen die mee hebben gedacht willen wij hartelijk danken. We gaan er op deze manier mee aan de slag. Maar mocht er nog een oplossing komen..........?
mayen Geplaatst 23 februari 2007 Geplaatst 23 februari 2007 Ik denk dat we er verder niet uitkomen, ik sluit me aan bij Xaa . Ik wens je veel succes met het maken van je cache. Trouwens, ik zag op je site dat je echt heel veel waypoints gaat gebruiken, dus ik denk dat ik je ook veel succes moet wensen met het onderhoud ervan !!!
Aanbevolen berichten