fub Geplaatst 17 februari 2007 Geplaatst 17 februari 2007 Vorig weekend hebben we een leuke multi halverwege moeten afbreken, omdat we het volgende waypoint gewoonweg niet konden vinden -- ook niet na drie kwartier zoeken. Thuisgekomen hebben we het gevonden coordinaat opgezocht in Google Maps, en toen zagen we dat we tientallen meters naast de juiste plek hebben rondgelopen! We hebben natuurlijk de miswijzing die de GPS zelf rapporteert in de gaten gehouden, en die kwam niet boven de 10 meter uit -- en daarom zijn we volkomen op het verkeerde been gezet. Tot nu toe was de GPS erg betrouwbaar, en kwamen we slecht een paar meter van de juiste plek terecht. Maar ook nu geeft de GPS60 een punt aan dertig meter verderop, terwijl ik gewoon in onze achtertuin sta -- en volgens de unit zelf is er slechts sprake van een miswijzing van 8 meter. Wat is hier aan de hand? Heeft iemand anders hier ook last van? Hebben we tot nu toe (we zijn nog niet zo lang aan het cachen) geluk gehad, zit er iemand in de US aan de storingsknop te draaien, of is er anderszins iets veranderd? Waar moet ik rekening mee houden?
fub Geplaatst 17 februari 2007 Auteur Geplaatst 17 februari 2007 Voor iedereen die dit draadje via de zoekfunctie vindt, omdat hij hetzelfde probleem heeft: controleer of de juiste kaart-datum is ingesteld! Via het hoofdmenu: Instellen -> Eenheden -> Kaartdatum. Zorg er voor dat daar "WGS 84" ingesteld staat (en niet, bijvoorbeeld, 'Dutch', zoals 'iemand' had gedaan, waarschijnlijk in een poging om Nederlandse schermteksten te krijgen voordat hij daar de juiste optie voor had gevonden... ). Met dank aan Ruud4d voor de gouden tip!
Peetee Geplaatst 17 februari 2007 Geplaatst 17 februari 2007 Wat is hier aan de hand? Heeft iemand anders hier ook last van? Hebben we tot nu toe (we zijn nog niet zo lang aan het cachen) geluk gehad, zit er iemand in de US aan de storingsknop te draaien, of is er anderszins iets veranderd? Waar moet ik rekening mee houden? Met dank aan Ruud4d voor de gouden tip! Ik neem aan dat je probleem hiermee al is opgelost?
JandeBeHanger Geplaatst 17 februari 2007 Geplaatst 17 februari 2007 (bewerkt) 9 april 2007 bewerkt door JandeBeHanger
fub Geplaatst 17 februari 2007 Auteur Geplaatst 17 februari 2007 Ik neem aan dat je probleem hiermee al is opgelost?Dat is correct. Ik krijg weer goede metingen!
Peetee Geplaatst 17 februari 2007 Geplaatst 17 februari 2007 Ik neem aan dat je probleem hiermee al is opgelost?Dat is correct. Ik krijg weer goede metingen!
hecy Geplaatst 24 maart 2007 Geplaatst 24 maart 2007 Wat moet ik zonder dit forum. Ook een Amerikaanse aangeschaft en we dachten dat we nu met 60CsX alle caches aan konden. Niks was minder waar aldoor een verschil van 130 meter. Maar nu ok na het omzetten van Dutch naar WGS84. HECY
HerenGeo Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Wat moet ik zonder dit forum. Ook een Amerikaanse aangeschaft en we dachten dat we nu met 60CsX alle caches aan konden. Niks was minder waar aldoor een verschil van 130 meter. Maar nu ok na het omzetten van Dutch naar WGS84. HECY Ik heb ook een Amerikaanse en heb ervaren dat de GPS positie wel correct is, maar dat de 60CSx me naar een coordinaat leidt dat ruim 120 m van de orginele doelcoordinaat ligt. De 60CSX ook een paar keer gecalibreerd, maar dat helpt niet. Ik geef coodinaten in graden , minuten, seconden op.. Zowel doelcoordinaat en gevonden lokatie gemarkeerd en het resultaat was goed te zien op Mapsource. Ik zoek naar een oplossing.... Voor mij is dit een rampje want mijn zoon kan nu niet op de kompasnaald vorruit lopen. Herengeo Ik zal de aanwijzing nog uitproberen .. >>controleer of de juiste kaart-datum is ingesteld! >>Via het hoofdmenu: Instellen -> Eenheden -> Kaartdatum. Zorg er voor dat daar "WGS 84" ingesteld staat (en niet, bijvoorbeeld, 'Dutch', zoals ..)
fub Geplaatst 10 september 2007 Auteur Geplaatst 10 september 2007 Ik geef coodinaten in graden , minuten, seconden op.. Als je coordinaten zoals die op gc.com staat invoert, moet je juist niet in graden, minuten en seconden invoeren! Die coordinaten staan in het formaat hddd mm.mmm - dus geen seconden, maar de minuten op drie decimalen nauwkeurig!
HerenGeo Geplaatst 12 september 2007 Geplaatst 12 september 2007 Wat moet ik zonder dit forum. Ook een Amerikaanse aangeschaft en we dachten dat we nu met 60CsX alle caches aan konden. Niks was minder waar aldoor een verschil van 130 meter. Maar nu ok na het omzetten van Dutch naar WGS84. HECY Ik heb ook een Amerikaanse en heb ervaren dat de GPS positie wel correct is, maar dat de 60CSx me naar een coordinaat leidt dat ruim 120 m van de orginele doelcoordinaat ligt. De 60CSX ook een paar keer gecalibreerd, maar dat helpt niet. Ik geef coodinaten in graden , minuten, seconden op.. Zowel doelcoordinaat en gevonden lokatie gemarkeerd en het resultaat was goed te zien op Mapsource. Ik zoek naar een oplossing.... Voor mij is dit een rampje want mijn zoon kan nu niet op de kompasnaald vorruit lopen. Herengeo Ik zal de aanwijzing nog uitproberen .. >>controleer of de juiste kaart-datum is ingesteld! >>Via het hoofdmenu: Instellen -> Eenheden -> Kaartdatum. Zorg er voor dat daar "WGS 84" ingesteld staat (en niet, bijvoorbeeld, 'Dutch', zoals ..) DAT WAS DE OPLOSSING .... HULDE en dank aan het Forum.
Aanbevolen berichten