appieL Geplaatst 27 januari 2007 Geplaatst 27 januari 2007 Hallo allemaal, Ik ben in het bezit van een Magellan explorist 210 met de nieuwe firmware. Mijn vraag is hoe het mogelijk is om bv in te stellen dat je 120 naar het noorden loopt vanaf een bepaald punt. Ik bedoel dat je in sommige caches tegenkomt ga vanaf dit punt 120 naar het noorden en dan bv 200 meter naar het oosten. Ik heb van alles geprobeerd maar het niet voor elkaar kunnen krijgen. Wie wil mij helpen en van informatie voorzien. Al vast bedankt.
blooper65 Geplaatst 27 januari 2007 Geplaatst 27 januari 2007 (bewerkt) Hallo, Dit kan erg eenvoudig met de Explorisy 210. Het gaat hier om een z.g.n. projectie. Deze kun je vinden door naar het menu geavanceerde functies te gaan. Kies hier voor projectie. Standaard staan nu de coordinaten van je huidige positie ingevuld. Vervolgens eerst de afstand invullen. Als je bijvoorbeeld 0,01km invult wijzigt de aanduiding in meters. Vervolgens het aantal graden invullen. Nu kun je de projectie opslaan. Bijvoorbeeld PR001. Vervolgens GOTO en dan het bestand PR001 kiezen en er verschijnt een waypoint op de geprojecteerde locatie vanuit je huidige positie. Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is . Groeten en succes, blooper65 28 januari 2007 bewerkt door blooper65
appieL Geplaatst 28 januari 2007 Auteur Geplaatst 28 januari 2007 Hallo, Dit kan erg eenvoudig met de Explorisy 210. Het gaat hier om een z.g.n. projectie. Deze kun je vinden door naar het menu geavanceerde functies te gaan. Kies hier voor projectie. Standaard staan nu de coordinaten van je huidige positie ingevuld. Vervolgens eerst de afstand invullen. Als je bijvoorbeeld 0,01km invult wijzigt de aanduiding in meters. Vervolgens het aantal graden invullen. Nu kun je de projectie opslaan. Bijvoorbeeld PR001. Vervolgens GOTO en dan het bestand PR001 kiezen en er verschijnt een waypoint op de geprojecteerde locatie vanuit je huidige positie. Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is . Groeten en succes, blooper65 Hallo Blooper65, Ik ben meteen aan de slag gegaan met je oplossing, heb mijn tuin doorkruist Het werkt perfect In een woord: "bedankt" Groeten Appie.
blooper65 Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 (bewerkt) Graag gedaan en veel plezier ermee. 28 januari 2007 bewerkt door blooper65
De Watergeuzen Geplaatst 11 oktober 2007 Geplaatst 11 oktober 2007 Hallo, Dit kan erg eenvoudig met de Explorisy 210. Het gaat hier om een z.g.n. projectie. Deze kun je vinden door naar het menu geavanceerde functies te gaan. Kies hier voor projectie. Standaard staan nu de coordinaten van je huidige positie ingevuld. Vervolgens eerst de afstand invullen. Als je bijvoorbeeld 0,01km invult wijzigt de aanduiding in meters. Vervolgens het aantal graden invullen. Nu kun je de projectie opslaan. Bijvoorbeeld PR001. Vervolgens GOTO en dan het bestand PR001 kiezen en er verschijnt een waypoint op de geprojecteerde locatie vanuit je huidige positie. Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is . Groeten en succes, blooper65 Ik ben ook in het bezit van een magellan 210 maar die functie staat er bij mij niet in, is er ook een andere manier om toc te kunnen projecteren met een magellan 210 of is het er ook later op te zeten (downloaden)?
TinkerTeam Geplaatst 11 oktober 2007 Geplaatst 11 oktober 2007 Ik ben ook in het bezit van een magellan 210 maar die functie staat er bij mij niet in, is er ook een andere manier om toc te kunnen projecteren met een magellan 210 of is het er ook later op te zeten (downloaden)? heb je wel de nieuwe firmware erop gezet? De oorspronkelijke firmware had die mogelijkheid tot projecteren nog niet. De firmware is gratis te downloaden van de site van magellan en eenvoudig te installeren; het staat stap-voor-stap uitgelegd.
De Watergeuzen Geplaatst 11 oktober 2007 Geplaatst 11 oktober 2007 Ik ben ook in het bezit van een magellan 210 maar die functie staat er bij mij niet in, is er ook een andere manier om toc te kunnen projecteren met een magellan 210 of is het er ook later op te zeten (downloaden)? heb je wel de nieuwe firmware erop gezet? De oorspronkelijke firmware had die mogelijkheid tot projecteren nog niet. De firmware is gratis te downloaden van de site van magellan en eenvoudig te installeren; het staat stap-voor-stap uitgelegd. gevonden, ga het gelijk proberen, alvast bedankt.
Aanbevolen berichten