MRmcb Geplaatst 27 januari 2007 Geplaatst 27 januari 2007 Hallo mensen, Ik ben sinds een aantal maanden in bezit van een Geko 201. Nooit problemen gehad. Tot nu! Vandaag geprobeerd een signaal op te vangen, maar helemaal niks. Normaal springt de ontvangstbalk zodra je buiten de gps aanzet direct ongeveer een centimeter uit om na ongeveer 1 minuut klaar voor navigatie te zijn. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn??? Ik heb al batterijen gewisseld en geprobeerd de gps een keer uit en weer aan te zetten, maar niets helpt! Alvast bedankt.
Peetee Geplaatst 27 januari 2007 Geplaatst 27 januari 2007 (bewerkt) Ik vermoed dat het met de huidige stand van de satellieten te maken heeft. Ik ben net even met mijn Cx op het balkon van mijn flat gaan staan. Normaliter heb ik binnen enkele minuten een goede positiebepaling, maar op dit moment na een vijftal minuten de melding "slechte satellietontvangst". En dat met toch 4 zwarte balkjes, wat normaliter resulteert in een goede positiebepaling. Wellicht zijn er meer met de zelfde ervaringen? Het komt wel eens vaker voor. Laatst hebben we op een zondagmiddag ook een slechte ontvangst gehad. Toen kreeg ik met mijn Quest pas na een uurtje rondrijden mijn eerste fix. Maar het kan natuurlijk ook aan jouw Geko liggen. Ik zou het over een uurtje of twee nog eens proberen. Is het daarna nog niet beter, dan lijkt me een totale reset de aangewezen oplossing. Houd er daarbij rekening dat alles uit je gps gewist gaat worden. Dus als je bepaalde routes en/of waypoints wilt bewaren: maak eerst even een backup (bv. met Mapsource). 27 januari 2007 bewerkt door Peetee
Peetee Geplaatst 27 januari 2007 Geplaatst 27 januari 2007 Ik heb zojuist nog weer even op de zelfde plek getest: binnen de minuut een goede fix met een 10-tal balkjes, waarvan 6 zwart.
MRmcb Geplaatst 27 januari 2007 Auteur Geplaatst 27 januari 2007 Ik heb zojuist nog weer even op de zelfde plek getest: binnen de minuut een goede fix met een 10-tal balkjes, waarvan 6 zwart. Bedankt voor je input peetee. Ik heb zojuist nogmaals geprobeerd signaal te krijgen en nu was het zo voor elkaar! Binnen 1 minuut prima signaal. Heb ook geen idee wat er vanmiddag aan de hand was, maar er gebeurde werkelijk niets op de signaalbalk. Groeten.
zitawalk Geplaatst 30 januari 2007 Geplaatst 30 januari 2007 Wij gebruiken een geko201 en een gps60, het valt mij wel vaker op dat de gps60 perfecte ontvangst heeft en dat de geko201 er dan moeite mee heeft. Ligt waarschijnlijk ook aan dat de gps60 zich op meer satelieten richt dan de geko201.
De Roode Loper Geplaatst 30 januari 2007 Geplaatst 30 januari 2007 Wij gebruiken een geko201 en een gps60, het valt mij wel vaker op dat de gps60 perfecte ontvangst heeft en dat de geko201 er dan moeite mee heeft.Ligt waarschijnlijk ook aan dat de gps60 zich op meer satelieten richt dan de geko201. Verschil in antenne. Wel/geen quad-helix antenne .
Aanbevolen berichten