Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Vandaag hebben wij de Witte Fietsen cache gedaan en zijn totaal geen problemen tegengekomen. In het logboek stond overigens weldegelijk een bezoek van Co de Wandelaar vermeld, hij logt dus waarschijnlijk alleen niet op de site maar wel in logboekjes

ik weet niet welke wandelaar je bedoeld maar ik ben geweest dat klopt ook zonder probleemen

en ik vond het ook leuk ook was er nooit geweest

maar ook onder ander door dat er stond van oppassen voor boswachters ben ik het wezen vragen wat ik mag en hoe ik het weet waar ik niet mag komen of wel

en er is dan ook niets gebuurd hij vond het alleen jammer van dat het zonder over leg is gebuurd

ik heb hem dan ook internet laten ien van hoe en wat hetr was

hij was er zir over tespreken

de wandelaar

Opassen voor boswachters is niet echt belangrijk, de meeste geocachers (zo niet iedere) hebben namelijk dezelfde gedachten als de meeste boswachters: Natuur eerst!

De geocaching-community heeft twee speerpunten:

- Het zoeken of plaatsen van een cache.

- De natuur beschermen. cache in, trash out is daar een goed voorbeeld van. www.geocaching.com

Moraal van het verhaal: De geocachers zijn zeer begaan met het milieu, de natuur en hun leefomgeving.

Daarom is geocaching volgens de regels, en de verschillende projecten die er lopen, een bijdrage aan het millieu.

Als forumleden daar meer info over willen hebben kunnen ze me uiteraard een PM sturen.

Bytheway.

Geplaatst

Blijkbaar is mijn verhaal niet geheel duidelijk over gekomen.

- ik heb het over caches plaatsen in het algemeen en niet in het bijzonder op SBB gebied.

- het betreft toestemming voor het plaatsen van een cache. En daarbij hoort automatisch dat je dan uitlegt wat de bedoeling is m.b.t. het opzoeken.

- de beheerder van een terrein weet zelf waarschijnlijk wel dat niet iedereen zich keurig gedraagt en zal dit in zijn overweging meenemen als ie toestemming verleent voor het plaatsen en dan is het verder ook zijn zaak om er op te anticiperen als er misstanden zijn, dit kan dan niet de plaatser worden aangewreven.

als reactie op het SBB specifieke, als het centraal geregeld kan worden is dat uiteraard heel mooi en dan is de zaak toch gedekt? dat was toch juist de bedoeling?

Trouwens ook als je bijvoorbeeld een wandeltocht door een bosgebied organiseert, meld je dit van tevoren aan de beheerder en dan wandel je er aleen maar doorheen.

Lijkt me gewoon een kwestie van normale omgangsregels. We zijn namelijk met een heleboel zielen in dit land en dan weet degene die daar de boel in de gaten houd wat er aan de hand is en dat maakt het werk een stuk plezieriger. Ik spreek uit jarenlange ervaring wat dat betreft. B)

En ook ik lach me een kriek als ik zie wat voor opgewonden standjes er plaatsvinden na een goed bedoelde actie van iemand die het gewoon net als ik leuk vind om eens een keer in een onbekend gebied een tochtje te maken.

Ook ik log niet op de sites maar alleen in het logboek en als ik iets vervelends aantref meld ik dat

keurig aan de plaatser (zoals een spoorloos verdwenen brandtoren).

Ik neem zo eerst maar eens een goeie Jan de Wandelaar <_<

>Kees<

Geplaatst
een goed bedoelde actie

... maar ook: mogelijk niet goed uitwerkende actie ... B)

Geplaatst
[ik weet niet welke wandelaar je bedoeld maar ik ben geweest dat klopt ook zonder probleemen

Ik weet niet hoeveel Wandelaars er zijn maar het lijkt me jouw log te zijn van, ik dacht, 23 maart. Je hebt dan wel een travelbug laten zitten, dank daarvoor.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...