Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ikweet nietr waar ik het moet zetten mar ik ben op de veluwe geweest

en de witte fitsen gedaan

maar daar westen ze ook niets van een cache en hoe en wat de boswachter

Ik heb zelf iut gelecht hoe en wat

hij gaf er niet om dat ik er naar ging zoeken met over leg

hij zij en ik ook je graaf bij een ander in zijn tuin en dat gaad niet

ze weten waar ze leggen de twee cache

ze gaan er naar kijken en wat ze er aan doen zou ik horen

zou ieder dan niet beter eerst gaan na vraagen of het mag waar je er een maakt om er voor tezorchen dat het mag

de wandelaar

Geplaatst

Ehhh, wat bedoel je nou precies? De boswachter wist niet dat die caches er lagen, nu dus wel en wellicht gaan ze ze verwijderen?

Misschien in ieder geval netjes als je dat ook aan de bedenker van de desbetreffende caches meld zodat die eventueel alsnog in overleg kan treden of de inhoud van z'n caches redden. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat er niets overlegd is dat kan ook met een andere boswachter geweest zijn of de eigenaar van het terrein...

Geplaatst
Ehhh, wat bedoel je nou precies? De boswachter wist niet dat die caches er lagen, nu dus wel en wellicht gaan ze ze verwijderen?

Misschien in ieder geval netjes als je dat ook aan de bedenker van de desbetreffende caches meld zodat die eventueel alsnog in overleg kan treden of de inhoud van z'n caches redden. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat er niets overlegd is dat kan ook met een andere boswachter geweest zijn of de eigenaar van het terrein...

ik ben bij de info wezen vragen of ik daar mocht zoeken

heb ook geocaching.nl laten zien wat de bedoeling is

ze westen niet wat het inhoud.

want je gat van de paden af en je weet net zo goed als ik dat dat niet mag

en daarom heb ik wezenn zeggen wat ik daar doe voor ik een prend krijg

en die hem daar verstopt heeft is er zelf verandwoord voor

de wandelaar

Geplaatst
Als ik het goed begrijp heb je naar de cache 'witte fietsen' gezocht.

Ik begrijp alleen niet wat je bezoek aan de boswachter met het zoeken naar een cache te maken heeft.

Had je vooraf al twijfels over de plaats waar de cache verstopt is? Was het je duidelijk dat hij van het pad af lag en ben je direct naar de boswachter gegaan om dit te melden? Heb je de cache gevonden? Zo ja, heb je inderdaad moeten graven? (kan ik me nauwelijks kan voorstellen)

Of ..... Ben je soms eerst langs de boswachter gegaan om toestemming te vragen om te mogen Geocachen? Of , nog erger, heb je hem verteld dat er naast de paden gegraven moet worden om de cache te vinden?

zou ieder dan niet beter eerst gaan na vraagen of het mag waar je er een maakt om er voor tezorchen dat het mag

Het plaatsen van een cache is aan regels verbonden. Regels die we als Geocachers samen hebben opgesteld. De Nederlandse regels worden gebruikt door de cachecontrollers van geocaching.com (voor Europa is dat 'Yotian Soldier') Ik neem aan dat de regels goed zijn toegepast.

Kijk hier maar eens.

ik ben zelf wezen vragen of het mag

en ze weten waar ze tevinden zijn

die regels lees ik niet je graaf in de natuur of je moet van een pad af (vooral daar)

wand als je wat doet wat niet in de haak is krijg je een bon en daar pas ik voor

de wandelaar

Geplaatst

ik wil nog wat kwijd

ik heb dit alleen gedaan voor mij zelf om geen rottegijd tekrijgen daar zo

en daar om zou ik het opprijs stellen dat iemand het weet en waar je dan moet wezen

niet alleen bij deze maar ook bij andere cache

dit kan je dan er bij de cache zetten zo dat iedereen het kan lezen

wand bij de volgende vraag ik het toch weer aan de eigenaar van het terein

de wandelaar

Geplaatst
ik wil nog wat kwijd

en daar om zou ik het opprijs stellen dat iemand het weet en waar je dan moet wezen

de wandelaar

"wandelaar".........Ga aub aan de wandel, ver weg van het geocachen en verstoor de hobby van andere mensen niet. Ongelooflijke kl...... Nee ik houd het netjes maar met veel moeite.

Ga een ander zijn lol verzieken, maar niet de onze!

Als je niet weet hoe het moet, doe het dan niet of vraag een geocacher om uitleg.

** edit Bytheway, zie post **

Geplaatst
ik wil nog wat kwijd

de wandelaar

"wandelaar".........Ga aub aan de wandel, ver weg van het geocachen en verstoor de hobby van andere mensen niet. Ongelooflijke kl...... Nee ik houd het netjes maar met veel moeite.

Ga een ander zijn lol verzieken, maar niet de onze!

Als je niet weet hoe het moet, doe het dan niet of vraag een geocacher om uitleg.

Nou, nou zo kan ie wel weer.

Maar ook ik moet zeggen dat ik deze actie niet erg geslaagd vind. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid, vind ik, of je een cache gaat zoeken en hoe je daar van plan bent te gaan komen. Als jij bang bent voor een bon omdat je enkele meters buiten een pad begeeft dan is deze hobby misschien niet helemaal geschikt voor jou. Ennuh, vraag het de volgende keer maar niet weer.

Nu zijn wij toevallig van plan deze cache morgen te gaan scoren, is het nog wel mogelijk??

Geplaatst
Nou, nou zo kan ie wel weer.

Ja sorry Lex, maar hier kan ik dus niet mee omgaan. Andersman lol verzieken omdat je zelf zo "braaf" bent...

Maar ik zal mijn mond verder houden, anders blijf ik niet eens zo braaf als ik nu nog was...

Geplaatst

Het kan zijn dat Wandelaar een volkomen woordblind persoon is. Met een handicap dus.

Waardoor hij zich niet voor andere mensen begrijpelijk kan uitdrukken wanneer die typt.

Ik zou Wandelaar willen vragen: vertel je verhaal eens aan iemand die het dan in begrijpelijke woorden en zinnen kan hervertellen wat je te bedoelt te zeggen.

Maar het kan zijn dat we hier met een TROL te maken hebben die doet alsof.

Laat ik 1 citaat nemen:

"ze gaan er naar kijken en wat ze er aan doen zou ik horen".

Mijn simpele vraag aan Wandelaar is: hoe weten ze je te bereiken?

Het je adres/telefoon nummer gegeven?

Wanneer verwacht je wat van ze te horen?

Hoe heten die mannen?

Waar heb je ze getroffen?

Wanneer heb je ze gesproken?

Wat is hun beroep?

Hoe heb je ze gevonden?

Van welke organisatie zijn ze?

Geplaatst

Het is toch niet te geloven !!

Geplaatst
Het kan zijn dat Wandelaar een volkomen woordblind persoon is. Met een handicap dus.

Er is geen moment bij mij opgekomen deze persoon aan te vallen op zijn taalgebruik, niet iedereen kan immers fatsoenlijk onze taal beheersen. Hetzij door gebrek aan opleiding, hetzij door een aangeboren probleem.

Geplaatst

Ik ben het met Peetee eens, vragen of iemand een handicap heeft doe je niet via een openbaar forum: De redenen kun je zelf wel bedenken. Deze vragen kun je, indien je daar behoefte aan hebt, via een PM stellen aan de desbetreffende persoon.

Ook persoonlijke aanvallen worden niet getolereerd, dus een paar sterretjes in een paar berichtjes...... Helaas :( . De betrokken plaatsers hebben reeds een PM van mij ontvangen met uitleg.

Terug on-topic:

Het is de plaatser van de cache die de regels hoort na te leven. Die heeft dus, indien van toepassing, al aan de grondeigenaar/landschapbeheerder/terreinbeheerder/etc. toestemming gevraagd.

Als elke individueele geocacher nog gaat navragen of er toestemming verleend is dan worden de desbetreffende personen waarschijnlijk na de 10e geocacher al flink geirriteerd. En dat kan dus weer nadelige gevolgen hebben voor eventueele nieuwe cache-plaatsingen op het desbetreffende terrein.

Kortom: Zoekende geocachers vragen niks, want dat hebben de cache-plaatsers al gedaan.

Bytheway

Gast lara.bond
Geplaatst

Waardoor hij zich niet voor andere mensen begrijpelijk kan uitdrukken wanneer die typt.

OKe, ik kan begrijpen dat iedereen boos is. Ik ben dat zelf ook. Ik ben zelf een geocacher van het eerste uur en zo iets heb ik nog nooit gehoort. Dat iemand gaat na vragen of de cache er wel mag liggen. Nu is er nog iets waar ik heel erg over val. Dat is namelijk dat ik me zeer beledigt voel. Ik ben zelf heel erg woordblond. Sins groep drie van de lagere school moet ik kijhard werken om te kunnen lezen en schrijven. Het voor deel is wel dat ik daar door op andere gebieden ekstra slim ben. Ik voel me dan ook zeer beledigt dat iemand die zo iets doms doet vergeleken word met iemand die woord blind is. Ik zou het namelijk niet in mijn hooft durve halen om zo iets te doen. Oke hij kan woordblind zijn, geen probleem maar dan is er wel meer aan de hand. Hij is dan niet echt slim.

Oja het hangt er zelf van af hoe je er naar kijkt maar voor mij is woordblindhijd geen handicep maar een onhandig iets als je een oficiele brief moet schrijven. Zolang mensen begrijpen wat ik schrijf is er tog niks aan de hand. :(

Geplaatst

Phew, ik dacht al ben ik nou de enige die hier pissed zit te wezen. Beste Wandelaar (laten we je Co den Boer noemen), ik kan me voorstellen dat je geen regels wilt overtreden. En zo te horen ben je daar eg bang voor.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat er caches worden verstopt zonder toestemming van de beheerder van een terrein. Het is ook van geen van ons de bedoeling om express of perongeluk schade toe te brengen aan de natuur, lees maar eens goed op ons forum, juist het buiten zijn in de natuur is een van de grote geneugten van geocachen.

Ik vindt het erg jammer dat je op deze wijze omgaat met geocachen. Geocachen is geen stiekume sport maar wel een kwetsbare aangezien ons 'spelmateriaal' onbeheerd in de natuur ligt. Plompverloren bij personen hier de aaandacht op vestigen is daarom ook niet handig. Ik denk dat de meeste caches gedoogd worden door beheerders van terreinen en dat geldt voornamelijk voor bossen. De beheerders snappen vaak de lol er wel van maar om een paar keer per dag officieel toe te geven dat je 'van de paden af mag omdat dit toch wat anders is...' zullen ze niet willen doen.

Ik denk dat jouw acties het bovengenoemde fragiele evenwicht verstoren en verzoek je het niet meer te doen. Mijn excuses voor mijn geocache collega's die je aanvallen op je dislexie. Dat heeft er niets mee te maken en vind ik persoonlijk kwetsend. Ik kan me echter hun verontwaardiging voor je acties wel voorstellen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...