Spring naar bijdragen

E-map Goede keus?


mennokkio

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag aan jullie,

Ik ga samen met een vriend van mij een Garmin E-map aanschaffen, ik kan er redelijk goedkoop aankomen, en ik denk zelf dat het wel een goede keus is. Alleen ik kan nergens details vinden van deze gps.

Heeft iemand misschien zelf een E-map, en kan mij vertellen welke opties er op zitten, bijvoorbeeld km/h, hoogte enz?

 

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, deze site heb ik al eerder bekeken.

Maar, het probleem is, dat er bijvoorbeeld niet opstaat over een kompas opzit. En deze kleine details zou ik graag willen weten.

 

En natuurlijk of deze gps goed is, omdat we er niet zoveel verstand van hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze pagina kan je de hele gebruiksaanwijzing van de eMap laden (acrobat format). Als je die doorleest weet je er alles van! :rolleyes:

 

Op de Garmin-site (manuals) kun je trouwens alle gebruiksaanwijzingen vinden.

 

Om een concrete vraag te beantwoorden: alle GPSsen hebben een soort kompasfunctie. Die werkt echter alleen als je beweegt, want de richting t.o.v. je bewegingsrichting wordt aangegeven. Een GPS weet namelijk wel in welke richting hij beweegt, maar absoluut niet of dat voorwaarts, achterwaarts of opzij is. Uitzondering zijn enkele GPSsen waar een electronisch kompas is ingebouwd; dit werkt op het magneetveld van de aarde en staat dus los van het GPS-systeem.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een e-map. Wat wil je weten?

Het voordeel van de e-map is uiteraard de mogelijkheid om er kaartjes in op te slaan. Ander voordeel is dat je het uit kunt breiden met geheugen kaartjes, waardoor je meer data in je GPS kwijt kan.

Nadeel is dat ie niet waterdicht is, ik heb er een geel beschermingshoesje voor, maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...