Spring naar bijdragen

Routes met de Geko 301

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik werk met de Geko 301 van Garmin. Dit is een heel goed toestel en ook onze miswijzing is meestal tot een minimum herleid.

Nu was ik eens aan het zoeken hoe ik routes kan lopen via verschillende WP's. Ik kan een volledige route ingeven (verschillende WP's) maar als ik deze dan wil lopen krijg ik enkel de keuze van ga naar eerste WP of ga naar laatste WP... Welke ik ook kies... de gps wijst me dan ook direct naar het eerste WP of naar het laatste zonder rekening te houden met de andere WP's... Wat doe ik verkeerd? In het menu is er ook geen keuze van 'volgend WP' of iets dergelijk. En als ik eenmaal bij het gekozen WP aangekomen ben (tot op minder dan een meter) dan blijft hij daar gewoon op staan alsof het een gewoon WP is.

Geplaatst (bewerkt)

Als je bijvoorbeeld 6 way points ingevoerd hebt en je bent bij het eerste aangekomen en gedaan hebt wat je daar moet doen.

Druk dan weer op de toets tot je bij wp komt,zeg dan ok,dan zie je een optie waar je kiest toon alle,weer ok dan zie je alle wp"s druk op ok en hij springt naar wp 2,zo werk je het rijtje verder af.

Dus steeds herhalen tot je op het laatste wp bent.

Ik hoop dat het duidelijk is zo.

Groetjes Lenie

bewerkt door gerrit en lenie
Geplaatst
Als je bijvoorbeeld 6 way points ingevoerd hebt en je bent bij het eerste aangekomen en gedaan hebt wat je daar moet doen.

Druk dan weer op de toets tot je bij wp komt,zeg dan ok,dan zie je een optie waar je kiest toon alle,weer ok dan zie je alle wp"s druk op ok en hij springt naar wp 2,zo werk je het rijtje verder af.

Dus steeds herhalen tot je op het laatste wp bent.

Ik hoop dat het duidelijk is zo.

Groetjes Lenie

Ik heb wel een vermoeden van hoe het dan wel moet... Bedankt en ik probeer het zo snel mogelijk in het geocache-veld!

Geplaatst

ik doe het precies zoals jij, maar bij mij gaat het wel goed.

misschien komt het doordat je wellicht het laatste punt op dezelfde plek als het eerste punt hebt gemaakt????

waar je ook op moet letten bij een route (maar dat geldt voor alle gps-en volgens mij) is dat het volgende punt op de route overgeslagen kan worden (automatisch) doordat hij ziet dat je over 'de helft' bent van de hoek van punt 2 naar punt 1 en van punt 2 naar punt 3. In zo'n geval zou ie zeggen dat je van 1 naar 3 direct gaat >>> tenminste als je in het veld voorbij het 'bisectrice punt' loopt zonder dat je punt 2 daadwerkelijk aandoet.

tis wat moeilijk om uit te leggen, maar zoek maar eens verder op internet

• 3 weeks later...
Geplaatst

Bij mijn GEKO301 werkt dit ook.

Via Ozi geef ik de waypoints in en maak er een route van.

Je kan de route volgen naar beginpunt of eindpunt, zoals je zelf zegt.

Stel dat je route een lus is, en je start ergens halverwege. Kies bv wandelen naar eindpunt.

De gps wijst dan de korste weg naar de route. En vervolgens volg je via de verschillende waypoints tot het eindpunt bereikt is.

De GEKO meldt dan dat je op de bestemming aangekomen bent.

Hier kies je de route opnieuw, maar wandel je naar het beginpunt.

groetjes,

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...