Spring naar bijdragen

verwijderen van geocache: Hoe?


Nachtwacht

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn bestaande geocache geheel upgraden qua zoektechniek. :lol: Dus: nieuwe teksten, nieuwe zoekmethode. TE anders om de huidige aan te houden. :lol:

Titel en zoekgebied wil ik echter aanhouden.

Hoe verwijder ik de verouderde geocache zodat de oude gegevens en coordinaten nog zichtbaar blijven zoals nu mogelijk is in de gearchiveerde of inactieve exemplaren? :blink:

Grtz,

Nachtwacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je kunt gewoon je cachebeschrijving editten. Ik zou wel een note eronder plaatsen dat je cache is aangepast.

Wanneer (titel) en coordinaten niet wijzigen kan je de hele tekst veranderen. Blijven ook alle logjes behouden.

 

Anders gewoon een nieuwe cache aanmelden en de oude op gearchiveerd laten staan.

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Contact opnemen met een reviewer. Je cache is goedgekeurd zoals het was en misschien niet zoals het wordt.

 

Als later blijkt dat jij je cache in zoverre veranderd hebt dat er eigenlijk voor deze vernieuwde cache geen goedkeuring zou zijn gekomen, loop je de kans dat je cache gearchiveerd of teruggetrokken wordt en dan is de "plek' weg.

 

Titel mag je gerust wijzigen. Dat is "maar" een nickname van de cache. De officiele naam of titel van de cache is de GCnummer die op de cachepagina staat.

 

Je mag de tekst gerust aanpassen, zolang de coördinaten van de uiteindelijke cache maar niet veranderen.

Let wel dat de cache, als het een traditional is, een traditional blijft, dus coördinaten bovenaan de cachepagina zijn de coördinaten van de cache.

 

De coördinaten bovenaan de cachepagina kun je zelf een aantal meters verplaatsen, maar iedere verplaatsing betekent een mailtje naar gc.com en naar de reviewers van desbetreffend regio. Teveel stapjes en gc.com verzoekte de reviewers de cache te archiveren omdat het een moving cache lijkt te zijn.

 

Let ook op dat verandering van de coördinaten van eventuele tussenpunten ook problemen kunnen gaan opleveren. Er zijn beheerders van gebieden waar de cache verstop ligt, die niet alleen willen weten waar de cache verstopt ligt, maar ook van alle tussenpunten de co:ordinaten willen hebben, om zo in zijn geheel toestemming te geven, voor zowel de cache als de route.

 

De reden daarvoor mag duidelijk zijn als het een gevoelige gebied is. Verder worden nogal eens wat tussenpunten ergens aangeschroefd of opgekalkt en daar wil men van op de hoogte zijn.

Er worden zo nu en dan goedgekeurde caches teruggetrokken omdat de cache-eigenaar het niet zo nauw nam met de afspraken met de beheerder van het gebied, of het niet zo nauw nam welke boom een aanwijzing kreeg en hoe die aanwijzing er aan werd bevestigd.

 

Om een lang verhaal kort te maken, in overleg is veel mogelijk, maar treedt dan ook in overleg met een van de reviewers. Die weten wat kan en niet kan of kunnen je misschien verder helpen. Het is hun bedoeling niet om zo weinig mogelijk caches online te krijgen of zo weinig mogelijk caches online te krijgen, amar om zoveel mogelijk caches online te krijgen die later geen problemen opleveren voor de cache-eigenaar, cacher, of het geocaching op zich.

 

Voor een aantal aanpassingen op je cachepagina heb je sowieso een reviewer nodig omdat je het zelf niet kunt veranderen.

 

Maar, om puur antwoord te geven op je topictitel:

 

Een cache kan maar op een manier door de cache-eigenaar verwijderd worden en dat is de fysieke cache weg te halen en de cachepagina te archiveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Contact opnemen met een reviewer. Je cache is goedgekeurd zoals het was en misschien niet zoals het wordt.

 

Hoi Kruimeldief,

Bedankt voor je duidelijke, uitgebreide antwoord.

Ik heb inmiddels contact met jullie (jou?) gezocht via het Zuiderkruis....

Grtz, we hebben het er dus verder nog over.

Nachtwacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...