Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben nieuw in de cache-wereld, maar na wat zoeken terecht gekomen bij de GPS60 serie van Garmin (goede antenne, eet gewone AA penlites en hufterproef uiterlijk), echter ik twijfel of ik voor aanzienlijk veel euro's meer de MAP variant moet nemen.

Wat wil ik ermee?

-geocachen (duh!), vnl in NL

-mountainbikeroutes opslaan na eerst gereden te hebben (hoe kwamen we ook alweer bij die leuke singletrack/afdaling/etc)

-opgeslagen mtb routes of gedownloade routes rijden.

De screenshots die ik van de MAP variant gezien heb, overtuigen mij niet echt om te gebruiken om de mountainbike singletracks terug te vinden... Hoe makkelijk is het om routes te rijden, zonder MAP functie, of rij neem je dan voortdurend de verkeerde afslag...

Wellicht ook mensen die hiermee ervaring hebben in het buitenland? (Belgie, Schotland, Frankrijk?)

Geplaatst (bewerkt)

Enkele maanden geleden stond ik voor hetzelfde dilemma bij de aanschaf van een ontvanger. Ons doel was ook geocaching, wandelen en fietsen. Mijn keuze had ik uiteindelijk beperkt tussen de GPS60, de Etrex Legend en de Magellan Explorist 201. Deze liggen alle drie rond de 200 euro. Uiteindelijk ben ik toen bij de Legend terecht gekomen, mede n.a.v. van advies van Notter waar ik hem ook gekocht heb. Voor fietstochten heb ik er een bevestigingssetje van 20 euro bij gekocht.

De Explorist 201 viel al gauw af. De GPS60 schijnt wat betere ontvangst schijnt te hebben, maar daar staat tegenover dat hij een stuk groter is. Een groot voordeel van de Legend is dat er een default map onderzit met de belangrijkste wegen e.d. Bij de GPS60 is dit niet zo, die laat alleen de steden zien. Achteraf xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, maar dat mag ik hier misschien wel niet vermelden.

bewerkt door Kruimeldief
Geplaatst
Enkele maanden geleden stond ik voor hetzelfde dilemma bij de aanschaf van een ontvanger. Ons doel was ook geocaching, wandelen en fietsen. Mijn keuze had ik uiteindelijk beperkt tussen de GPS60, de Etrex Legend en de Magellan Explorist 201. Deze liggen alle drie rond de 200 euro. Uiteindelijk ben ik toen bij de Legend terecht gekomen, mede n.a.v. van advies van Notter waar ik hem ook gekocht heb. Voor fietstochten heb ik er een bevestigingssetje van 20 euro bij gekocht.

De Explorist 201 viel al gauw af. De GPS60 schijnt wat betere ontvangst schijnt te hebben, maar daar staat tegenover dat hij een stuk groter is. Een groot voordeel van de Legend is dat er een default map onderzit met de belangrijkste wegen e.d. Bij de GPS60 is dit niet zo, die laat alleen de steden zien. Achteraf heb ik xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx maar dat mag ik hier misschien wel niet vermelden.

En ik heb nog meer weggehaald.

Het is ook niet zo handig om iets te vermelden en daarbij aangeven dat je het misschien niet mag vermelden... Dank je de koekoek, maar je hebt het dan wel gedaan.

Lees de forumregels nog maar even er op na ;)

Vooral als het over kaartmateriaal gaat, zijn we hier nogal gevoelig en alert. Geen enkele, al dan niet indirekte, verwijzing wat ook maar enigszins naar illigaliteit riekt, is toegestaan en kan uitdraaien op een ban.

En een ban op het forum, betekent ook een ban op de leuke features als DHZ.

Dit alles even ter info.

Dat van e***** mag je denk ik niet vermelden :lol1:

Bedankt hulpmod Roode (S)loper :P

Geplaatst (bewerkt)
Ik ben nieuw in de cache-wereld, maar na wat zoeken terecht gekomen bij de GPS60 serie van Garmin (goede antenne, eet gewone AA penlites en hufterproef uiterlijk), echter ik twijfel of ik voor aanzienlijk veel euro's meer de MAP variant moet nemen.

Wat wil ik ermee?

-geocachen (duh!), vnl in NL

-mountainbikeroutes opslaan na eerst gereden te hebben (hoe kwamen we ook alweer bij die leuke singletrack/afdaling/etc)

-opgeslagen mtb routes of gedownloade routes rijden.

De screenshots die ik van de MAP variant gezien heb, overtuigen mij niet echt om te gebruiken om de mountainbike singletracks terug te vinden... Hoe makkelijk is het om routes te rijden, zonder MAP functie, of rij neem je dan voortdurend de verkeerde afslag...

Wellicht ook mensen die hiermee ervaring hebben in het buitenland? (Belgie, Schotland, Frankrijk?)

Begin eerst maar met een eenvoudige gpsr zoals de GPS60, dan kom je er vanzelf achter wat er met zo'n gpsr kan.

Na verloop van tijd groei je vanzelf naar een gpsr met meer mogelijkheden zoals kaarten.

'N 200 euro uitgeven in het begin en dan starten is veel leuker dan 'n 750 euro uitgeven voor een GPS60csx + CityNavigator 8.

Met alleen zo',n gpsr met kaart ben je niet klaar, je zult er dan ook CN8 bij moeten kopen.

Zeker als je na een jaartje uitgekeken bent op de hobby is een uitgave van 200 euro zinvoller dan 750 euro.

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst (bewerkt)
En ik heb nog meer weggehaald.

Het is ook niet zo handig om iets te vermelden en daarbij aangeven dat je het misschien niet mag vermelden... Dank je de koekoek, maar je hebt het dan wel gedaan.

Lees de forumregels nog maar even er op na :yes:

Vooral als het over kaartmateriaal gaat, zijn we hier nogal gevoelig en alert. Geen enkele, al dan niet indirekte, verwijzing wat ook maar enigszins naar illigaliteit riekt, is toegestaan en kan uitdraaien op een ban.

En een ban op het forum, betekent ook een ban op de leuke features als DHZ.

Dit alles even ter info.

:D Dat is duidelijk. Had ik nog meer moeten weghalen :dribble:

bewerkt door De Armadillo's
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...