ds-polleke Geplaatst 26 september 2006 Geplaatst 26 september 2006 http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCP7YD hier gaat het om. ik krijg vier RD coördinaten en moet daar cirkeltjes van 10 km omheen trekken en het meest noordelijke punt waar alle vier de cirkeltjes kruissen tot waypoint bombarderen... nou ben ik geen domme jongen maar om nu te gaan tekenen op een kaart en dan er naar toe te reizen lijkt me niet de bedoeling. hoe kan dit digitaal? - het liefst zonder gnomen uit hun herfstslaap te storen!
Reintje de Vos † Geplaatst 26 september 2006 Geplaatst 26 september 2006 http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCP7YDhier gaat het om. ik krijg vier RD coördinaten en moet daar cirkeltjes van 10 km omheen trekken en het meest noordelijke punt waar alle vier de cirkeltjes kruissen tot waypoint bombarderen... nou ben ik geen domme jongen maar om nu te gaan tekenen op een kaart en dan er naar toe te reizen lijkt me niet de bedoeling. hoe kan dit digitaal? - het liefst zonder gnomen uit hun herfstslaap te storen! Dat is niet wat er staat. De som van de afstanden van het waypoint is 10Km. Niet de afzonderlijke afstanden. Moet je dus uitrekenen met wat elementaire wiskunde lijkt me. Tekenen lijkt me minder handig.
Chrispy Geplaatst 26 september 2006 Geplaatst 26 september 2006 Ik heb onlangs met wat gokwerk, MapSource, logisch nadenken, Google Earth, combineren etc. deze cache gedaan. Kwam op ongeveer 50 meter van de cache uit en kon ter plekke met wederom logisch redeneren de cache vinden. Lag open en bloot tussen een paar bomen. Heb hem weer netjes weggelegd. Hij is dus zonder wiskundige berekeningen te doen. Ik zou nl niet weten hoe je de berekening maakt. Chrispy
MCMAL Geplaatst 26 september 2006 Geplaatst 26 september 2006 Ik heb onlangs met wat gokwerk, MapSource, logisch nadenken, Google Earth, combineren etc. deze cache gedaan. Kwam op ongeveer 50 meter van de cache uit en kon ter plekke met wederom logisch redeneren de cache vinden. Lag open en bloot tussen een paar bomen. Heb hem weer netjes weggelegd. Hij is dus zonder wiskundige berekeningen te doen. Ik zou nl niet weten hoe je de berekening maakt. Chrispy Maar het is wel leuker om het ook te berekenen Het is inderdaad met elementaire wiskunde te doen, maar het is wel een hoop rekenen en om het juiste punt te krijgen moet je zeer precies zijn. Succes!
Reintje de Vos † Geplaatst 27 september 2006 Geplaatst 27 september 2006 Ik heb de oplossing thuis liggen en heb daarvoor helemaal geen wiskunde gebruikt.... Met behulp van pythagoras is op eenvoudige wijze ... ...
Mr.Chaos Geplaatst 27 september 2006 Geplaatst 27 september 2006 Leuk voor de cache-eigenaar van Kockengen dat hier de methode om z'n puzzel op te lossen zo uitgebreid besproken wordt... Waarom stuur je niet gewoon even een mailtje naar MarKoNie met de vraag of hij je een stukje op weg kan helpen?
Aanbevolen berichten