Spring naar bijdragen

bestandje voor TomTom


Team_Ciao_Bella

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, we zijn nog niet erg lang bezig maar het wil al aardig lukken. de volgende vraag heb ik aan jullie, ik heb van een vriend een bestandje gekregen, dit bestandje op mijn TomTom 5.210 gezet. Doormiddel van: Navigeer naar, Nuttige plaats, Geocaching, zie ik een aantal cache namen gesorteerd op afstand van mijn home coordinaties. dit bestandje is niet zo groot want deze gaat maar tot 20 km van mijn huisadres.

 

Nu de vraag zijn dit soort bestandjes te downloaden en zo ja waar kan ik deze downloaden, wat is of zijn de namen van dit soort bestandjes.

 

alvast bedankt, Mvrgr groeten van groentjes, Team Ciao Bella (jeannet & Marcel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ook een mogenlijkheid is om een of meerdere GPX bestanden mbv POIedit (http://www.poiedit.com/) te converteren naar een Tom Tom bestand.

 

Via Batch Convert onder Tools kun je source format (GPX) converteren naar destination format Tom Tom (ov2). Je kunt de diverse *.ov2 locaties ook nog in 1 bestand zetten door alle *.ov2 bestanden te openen en te kiezen voor Tile Horizontally. Je kunt nu vanuit een bestand de locatie slepen naar het bestand waar alle locaties in moeten komen. Leuk symbooltje erbij met dezelfde bestandnaam en in de betreffende folder van Tom Tom zetten (Benelux of zo).

 

Al je een Pocket Query kan aanmaken (alleen voor Premium Members) ontvang je ook een GPX bestand. Die kun je dan mbv POIedit in een keer converteren naar Tom Tom format en heb je direct in 1 bestand alle waypints van die query benaderbaar voor Tom Tom.

 

Overigens kun je met POI Edit ook converteren naar bijvoorbeeld Google Earth (kml format).

Succes! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal, we zijn nog niet erg lang bezig maar het wil al aardig lukken. de volgende vraag heb ik aan jullie, ik heb van een vriend een bestandje gekregen, dit bestandje op mijn TomTom 5.210 gezet. Doormiddel van: Navigeer naar, Nuttige plaats, Geocaching, zie ik een aantal cache namen gesorteerd op afstand van mijn home coordinaties. dit bestandje is niet zo groot want deze gaat maar tot 20 km van mijn huisadres.

 

Nu de vraag zijn dit soort bestandjes te downloaden en zo ja waar kan ik deze downloaden, wat is of zijn de namen van dit soort bestandjes.

 

alvast bedankt, Mvrgr groeten van groentjes, Team Ciao Bella (jeannet & Marcel)

 

Vandaag uitgeprobeerd en net weer geupdate http://cve.gps.geocacher.nl/tomtomcaches.htm werkt perfect.

 

Heb ik een offtopic vraagje, ik heb problemen met de tijd, hij gaat steeds een uur terug en ik kan alleen de klok instellen handmatig of synchr. maar bij uit en aanzetten is ie weer een uur terug.

bewerkt door Tornado Stiens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik een offtopic vraagje, ik heb problemen met de tijd, hij gaat steeds een uur terug en ik kan alleen de klok instellen handmatig of synchr. maar bij uit en aanzetten is ie weer een uur terug.
Kijk ff of de tijdzone goed staat.

 

Dat is dus het probleem je kunt geen tijdzone instellen, staat ook niet in handleiding, kun je bij de garmin legend dus wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

staat de tomtom wel op zomertijd (dat is het meestal)

 

gegroet

 

kan ook niet ingesteld worden bij de one in ieder geval bedankt voor het meedenken

 

moest volgens tomtom een update opkomen, zat een bug in de oude versie inmiddels geupdate wacht of fout over is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even GSAK geprobeerd. Werkt nog een stuk beter dan POIedit om Tom Tom bestanden te maken. Maar het bestand op http://cve.gps.geocacher.nl/tomtomcaches.htm is helemaal makkelijk! Alles staat er al in! :blink:

 

en het werkt in de praktijk ook nog mooi!!

 

vergeet niet dat de door jou gevonden caches er wel in blijven zitten

dus voor mij liever het mebership zodat ik nergens (..) voor de tweede keer kom :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...