Team Tammo Geplaatst 3 september 2006 Geplaatst 3 september 2006 Wij gebruiken voor het cachen een eXplorist100. Werkt prima, maar ik heb een vraagje over de hoogte aanduiding. Welkpunt op onze aardepunt wordt gezien als nul nivo ? Hier in de provincie Groningen varieert de hoogte tussen -46 en -32. Vreemd genoeg wijkt de hoogteaanduiding van de autonavigatie (becker) behoorlijk af van de hoogteaanduiding op de eXplorist, zit zo'n 60 meter tussen. Dus ik ben nu wel benieuwd of er uberhaupt wel een vastgesteld nul punt is, of dat de makers van GPS apparatuur dit zelf vaststellen voor hun producten. Alvast bedankt voor jullie antwoorden !
jowi Geplaatst 3 september 2006 Geplaatst 3 september 2006 Dat is het verschil tussen de hoogte in NAP en ten opzichte van de WGS-84 geoide. Zie ook deze draad http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=209 Maar er zijn er vast wel meer draadjes die daarover gaan.
Team Tammo Geplaatst 3 september 2006 Auteur Geplaatst 3 september 2006 Bedankt voor de link. Ik had de zoek functie gebruikt, maar ik kreeg het antwoord niet boven water. Mag van mij een slotje op, vraag beantwoord.
Aanbevolen berichten