Spring naar bijdragen

geocachen met kinderen


stefanie78

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Toen onze Tim twee weken oud was ging hij voor de eerste keer mee cachen. Eerst nog in de draagzak of kinderwagen. Nu meestal in de draagrugzak. Langere afstanden gaan nu nog prima omdat hij redelijk makkelijk slaapt. Als ie dadelijk zelf gaat lopen worden het wat kortere caches verwachten we. Je merkt automatisch dat je er met kinderen veel langer over doet om een bepaalde afstand te doen en je neemt veel meer pauzes. Grappige is dat Tim helemaal enthousiast wordt als hij bomen ziet, het liefst omarmt hij ze allemaal. Zolang hij maar niet tegen bomen gaat fluisteren ;) Er zijn heel wat leuke kindercaches met kinderboerderijen, kabouters, dierenparken, speeltuinen etc.

 

Hier vind je nog twee andere draadjes over cachen met kinderen:

Kindercaches

Kindercache

bewerkt door LesMarten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze dochter van 3 gaat vanaf 2 jaar mee, ze liep de eerste keren zo'n 1 á 2 km. per keer. En dat ging gepaard met een hoop gezeur en gezeul. Nu ze weet hoe ze tegen een boom kan plassen (ja het is een meid) en ik altijd iets te eten en te drinken in de tas heb, gaat het geweldig.

Nu loopt ze 7,5 km op een dag vrolijk mee, meestal voorop, sinds kort zelf op de gps de pijl volgend. Zelfs regen en onweer deinst ze niet meer voor terug.

Als we na 3 caches (nog niet thuis gegeten) om 20.00u de auto in stappen, roept zij vrolijk: "Ik wil nog een cache zoeken".

Zij is ook degene die 's morgens als wij nog wakker zitten te worden vraagt: "Zullen we lekker gaan cachen vandaag?"

Dus behalve het risico dat ze zwaar verslaafd kunnen worden, lijkt geocachen mij geschikt voor elke leeftijd.

Kijk en luister naar ze en weet wanneer je moet stoppen, leg uit dat het om de wandeling gaat en het plezier samen, en niet om het vinden van, daarmee voorkom je teleurstelling als je niks vind.

Maak van te voren afspraken over wat wel en niet mag, kinderen houden van weten waar ze aan toe zijn en jij hebt meer rust.

Elk kind is anders, even doorzetten, alle begin is moeilijk en dan weet je zo wat ze willen en kunnen.

Maak het vooral zelf leuk, door ze veel te leren over de natuur, liedjes zingen, tikkertje tijdens het lopen, picknick, enz enz.

 

Probeer het een keer zou ik zeggen en veel succes.

 

groetjes Geovlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel :rolleyes:

Voor mij zal het ook de eerste keer zijn dat ik ga geocachen dus ik heb geen idee wat ik kan verwachten als ik de kinderen meeneem. Maar als je het niet probeerd dan weet je het niet he. Dus ik zal waarschijnlijk binnenkort het verhaal van mijn eerste ervaring met geocachen komen doen hier. En mijn oudste dochter houd van wandelen, mijn jongste nog niet. Die kan net een paar stapjes los zetten ;)

Maar het klinkt iig heel gezellig om met kinderen te geocachen hoe jullie dat omschrijven :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij cachen sinds onze zoon 2 maanden oud was.(nu 2 jaar)

Hij is vaak meegeweest en zo zijn wij erachter gekomen dat niet alle wandelwagens geschikt zijn om te cachen.

Ons advies is om voor het cachen een wagen te gebruiken die grote onbestuurbare wielen heeft.(geen luchtbanden)

Vaak zijn er oude wandelwagens op marktplaats gratis af te halen.

Dit spaart je huidige (vaak mooie en dure)wandelwagen, die in het bos vaak als een moddermachine terugkeerd. ;)

Onze zoon begrijpt nog niet wat geocachen inhoud, maar als de cache bijna gevonden wordt dan zie je hem helemaal enthousiast worden, en wordt de cache omgekeerd, en gaat hij op zoek naar iets moois.

En als dat auto's zijn dan wordt hij helemaal gek.

Daar worden wij als ouders dan weer gelukkig van.

Cachen: een genot voor (heel)jong en oud.

 

Groeten JoNiRo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij lopen al caches met onze dochter sinds ze 4 weken is. De meeste doen we met de wandelwagen (luchtbanden, sturend voorwiel). Is soms even een krachttoer, maar het is nooit een probleem geweest om een cache te laten liggen, ook caches die moeilijker lijken kunnen we zo vaak wel aan.

Sinds kort hebben we voor wat lastiger caches (Frankrijk !) een rugdrager in gebruik. Dat is echt een ideaal ding om naast de buggy te kunnen gebruiken, maar wel alleen geschikt voor afstanden tot zo'n 5 kilometer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Ik heb 2 dochtertjes van 1 jaar en 3 jaar. Als ze wat ouder zijn wil ik ook eens met ze gaan geocachen. Wat is een goede leeftijd om dat te doen met kinderen?

3 jaar is niet zo'n gekke leeftijd om met geocachen te beginnen. Mijn jongste is ook drie en heeft aardig door wat een cache is: een leuke verzamelplaats waar je speelgoedjes kunt ruilen. Overigens heeft hij ook al door dat je achter het pijltje aan moet lopen om in de buurt te komen. De oudste is 6 en vind het ook wel aardig. Je moet er wel voor waken dat je de juiste cache uitzoekt. Doe in het begin vooral regular caches, die zijn groot genoeg om allerlei ruil-goodies te bevatten en dat vinden (mijn) kinderen toch het belangrijkst. Een schat is pas compleet als er iets te halen valt. Dat er dan ook gebracht moet worden (ruilen op basis van gelijkwaardigheid he!) daar moet je denk ik als ouder wel een beetje op toezien!

Er bestaan ook microcaches, maar daat vind je alleen een logrolletje en absoluut geen ruilgoodies. Dat lijkt mij niet interessant voor kinderen dus laat die caches eerst maar even links liggen.

 

Denk ik. Veel plezier in ieder geval.

 

Groet Flatfisher

 

Enne, aparte site heb je, zal ik maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zoon van 5 vindt ook micro's leuk. Hij vindt vooral het vinden leuk. De laatste keer hebben we foto's gezocht en daar vraagt hij nu weer om. Oftewel gewoon doen en je ziet het vanzelf. Wel heb ik altijd met extra goodies mee, als ik dan zie dat er echt niets inzit, doe ik er zelf wat in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Onze Nils was anderhalf jaar toen we met geocaching in aanraking kwamen. We hadden net een rugdrager gekocht en die hebben we super veel gebruikt. We hebben hem nu te koop gezet omdat Nils nu 3 1/2 jaar is en hij veel liever zelf wel lopen. Dit weekend nog een wandeling gemaakt van zo'n 5 km. En dat doet hij fluitend.

 

Ik zorg altijd voor iets "lekkers" onderweg en dan gaan we "picknicken" En voor iets leuks voor hem als er echt alleen maar troep in de caches van die dag zitten. Maar van dat noodsenario hebben we tot nu toe nog maar 1 keer gebruik gemaakt maar dat was ook omdat we vrienden meehadden met grotere kids waarvoor niets in de cache zat.

 

Veel plezier, team dakloos

 

p.s. de rugdrager is nog te koop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geocache al een tijdje. de ruim 900 caches die ik heb zijn vaak gedaan met de kinderen bij me. Mijn dochter is nu 3 jaar en loopt korte caches lekker mee. tot 5 km.

Ze vind het geweldig. als de kist gevonden is wordt hij helemaal uitgeplozen. En haar kamer is helemaal vol met flutdingetjes. maar zij vindt het geweldig.

Bram, mijn zoon is nu 8 maanden. Heeft nog niet echt veel gecached. Maar dat komt voornamelijk omdat mijn vrouw ziek is geweest.

 

Hij is nu geschikt voor de rugdrager.... Mijn dochter niet meer. maar soms zie je mijn foto op de voorpagina.

 

de buggie is voor de begaanbare paden, maar we hebben al heel wat toeren uitgehaald. (tillen over schrikdraad, door de heide.... bos en dergelijke)

 

Ilse vindt het nu prettig om op pappa's nek te zitten, dan wordt een cache van 3 km toch een hele opgave...

 

Wij hebben er in ieder geval veel plezier aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...