Spring naar bijdragen

HELP!!!!!


Gast kleinewolf

Aanbevolen berichten

Gast kleinewolf

Mijn zoon heeft een Etrex venture en heeft hiermee tijdens de vakantie in het buitenland alle(!) stops als waypoint opgeslagen.

We willen wel ens iets terugzien ,maar ik snap niet hoe.

Volgens mij maakt de Etrex geen verbinding met de PC, maar ik weet niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen!!!

 

Ook lijkt het ons leuk om te geocachen met de Garmin, maar zonder verbinding krijgen we natuurlijk ook geen coordinaten in de Garmin.

 

Wie heeft er geduld om het me uit te leggen???

 

Grote Wolf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn zoon heeft een Etrex venture en heeft hiermee tijdens de vakantie in het buitenland alle(!) stops als waypoint opgeslagen.

We willen wel ens iets terugzien ,maar ik snap niet hoe.

Volgens mij maakt de Etrex geen verbinding met de PC, maar ik weet niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen!!!

 

Ook lijkt het ons leuk om te geocachen met de Garmin, maar zonder verbinding krijgen we natuurlijk ook geen coordinaten in de Garmin.

 

Wie heeft er geduld om het me uit te leggen???

 

Grote Wolf

 

Kijk eens hier...........http://www.garmin.com/products/manual.jsp?product=010-00225-00 :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de beschrijving heeft de GPS een data-conector aan de achterzijde. Een speciaal kabeltje is dan wel een vereiste. Zo'n kabel vind ik onmisbaar. Je kunt dan ook wayponits en geocahes vanaf het internet laden, en dat scheelt veel typewerk en onnodige fouten.

Als je eens wilt uitproberen of het werkt voordat je het toch redelijk prijzige kabeltje aanschaft, kan je het wellicht lenen van iemand in de buurt. Zo te zien heb ik ook zo'n kabeltje en deze mag je best even lenen.

bewerkt door silkwood
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast kleinewolf

Dank voor het meedenken, maar dat kabeltje hebben we wel en ook geprobeerd op twee computers maar er gebeurd helemaal niks, ook niet nu we ( na enig heen en weer gemail met Notter) Easy gps geinstalleerd hebben, volgens mij is die kabel gewoon niet goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik ook genoemde combinatie (Venture en EasyGPS). Ik merk wel eens dat de connector niet echt lekker contact maakt. en dat ziet EasyGPS (en alle andere programma's) de GPS gewoon niet. Door de connector een paar keer heen en weer te schuiven pakt ie hem meestal wel weer.

 

Een ander probleem kan zijn dat de seriele poort van de PC het niet goed doet, of een IRQ heeft die niet door EasyGPS wordt ondersteund.

 

EasyGPS heeft een "Test connection" optie in het menu zitten. Hierbij worden de beschikbare poorten gescant om te kijken waar de GPS is aangesloten. Als hij niks vind krijg je de waarschuwing: "... Please make sure your GPS is not in simulator mode or in NMEA mode".

En die fout maak ik ook geregeld. Ook nu was ik hem alweer vergeten :-(

Met name dat laatste kan een reden zijn dat hij niet gezien wordt. Je gebruikt de NMEA mode namelijk als je de GPS aan bijvoorbeeld TomTom hebt hangen. Dus even nakijken in de setup van de GPS of de interface op GARMIN staat.

 

Ik hoop dat je hem hiermee aan de praat krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...