Macsels Geplaatst 25 augustus 2006 Geplaatst 25 augustus 2006 Hallo, Sinds ik in april ben begonnen met cachen ben ik al een aantal keer een cache tegengekomen waarbij het heel handig zou zijn om op de kaartweergave (of ergens anders) een nieuwe positie te kunnen bepalen door een bepaalde hoek (bv 150°, 500m) op te geven. In de kaartweergave is het wel mogelijk om het aantal meters te zien vanaf de huidige positie, maar niet het aantal graden t.o.v. de huidige positie. Thuis is dit b.v. in Mapsource al makkelijk te zien maar is dit ook tijdens het cachen te doen? Overigens heb ik een Etrex Legend C. Alvast bedankt voor het antwoord. Hielke
Polmske Geplaatst 25 augustus 2006 Geplaatst 25 augustus 2006 Ik gebruik hiervoor de Excel tooltje, die ik weer op mijn Pda meeneem. Als je in het bezit bent van een Pda dan kan ik deze wel even naar je mailen. Gebruik je geen Pda dan zou ik even niet zo snel weten hoe dit op te lossen. Mocht je deze excel tool willen gebruiken stuur dan even een PM naar mij, dan stuur ik hem op. Groetjes Polmske.....
De Roode Loper Geplaatst 25 augustus 2006 Geplaatst 25 augustus 2006 Hallo, Sinds ik in april ben begonnen met cachen ben ik al een aantal keer een cache tegengekomen waarbij het heel handig zou zijn om op de kaartweergave (of ergens anders) een nieuwe positie te kunnen bepalen door een bepaalde hoek (bv 150°, 500m) op te geven. In de kaartweergave is het wel mogelijk om het aantal meters te zien vanaf de huidige positie, maar niet het aantal graden t.o.v. de huidige positie. Thuis is dit b.v. in Mapsource al makkelijk te zien maar is dit ook tijdens het cachen te doen? Overigens heb ik een Etrex Legend C. Alvast bedankt voor het antwoord. Hielke Je kunt toch ook een nieuw waypoint projecteren?
Macsels Geplaatst 25 augustus 2006 Auteur Geplaatst 25 augustus 2006 Je kunt toch ook een nieuw waypoint projecteren? En hoe doe ik dit? Ik ben namelijk nergens iets tegengekomen waar ik bv. het aantal graden op kan geven.
De Roode Loper Geplaatst 25 augustus 2006 Geplaatst 25 augustus 2006 Je kunt toch ook een nieuw waypoint projecteren? En hoe doe ik dit? Ik ben namelijk nergens iets tegengekomen waar ik bv. het aantal graden op kan geven. Ik heb een iets andere gps dan jij hebt. Maar het projecteren van een wp moet volgens mij wel beschreven staan in de handleiding, anders is er vast wel iemand anders die het weet en de oplossing voor je heeft. Ik heb het zelf al meerdere keren moeten doen (het projecteren ) en het werkt prima. Je geeft het aantal graden en de afstand op en je krijgt een nieuw wp. suc6
Team Geo-cachet Geplaatst 25 augustus 2006 Geplaatst 25 augustus 2006 Je kunt toch ook een nieuw waypoint projecteren? En hoe doe ik dit? Ik ben namelijk nergens iets tegengekomen waar ik bv. het aantal graden op kan geven. 1. Selecteer het waypont waarvandaan je wilt projecteren (moet je soms eerst zelf aanmaken); 2. Druk op de FIND-key voor het optiescherm en kies voor "Project Waypoint"; 3. Toets "ENTER" voor de "Project Waypoint"-pagina; 4. Voer onderaan het scherm de afstand en het aantal graden in. Zie ook de handleiding op pagina 19. Mocht je deze niet (meer) hebben, dan kun je hem downloaden op www.garmin.com
Macsels Geplaatst 25 augustus 2006 Auteur Geplaatst 25 augustus 2006 1. Selecteer het waypont waarvandaan je wilt projecteren (moet je soms eerst zelf aanmaken);2. Druk op de FIND-key voor het optiescherm en kies voor "Project Waypoint"; 3. Toets "ENTER" voor de "Project Waypoint"-pagina; 4. Voer onderaan het scherm de afstand en het aantal graden in. Zie ook de handleiding op pagina 19. Mocht je deze niet (meer) hebben, dan kun je hem downloaden op www.garmin.com Tnx! Dat werkt inderdaad perfect! Ik wist dat er zoiets op moest zitten
Aanbevolen berichten