Spring naar bijdragen

Cache tijdelijk onbereikbaar?


team wolfje

Aanbevolen berichten

Hij krijgt geen strafvermindering volgens mij. Ze hebben 'm een beetje om de tuin geleid: gezegd dat als hij het niet zou zeggen dat hij de volle tijd moet uitzitten, terwijl iedereen in Nederland na 2/3 van de opgelegde tijd standaard vrijkomt, tenzij hij/zij zich ernstig heeft misdragen. Het was dus een loos dreigement dat wettelijk gezien niet uitgevoerd kan worden.

Er lag een verzoek klaar bij het OM om hem de volledige tijd uit te laten zitten omdat hij nog niet aangegeven had waar het graf was. Dat vonden ze niet zo netjes naar de familie toe, vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maar het schijnt dus dat dit wettelijk gezien niet kan> je straf volledig moeten uitzitten omdat je het graf niet aanwijst. De redenatie was inderdaad dat het niet netjes was naar de familie, maar dat telt gewoon niet als reden voor strafvermeerdering. Alleen Paul van O. trapte er wel in en vertelde waar het graf was! (Op zich wel goed dus!).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TSSSSS en die vindplaats heeft hij naar 6 jaar bekend gemaakt in de ruil voor STRAFVERMINDERING

Waar gaat het heen in deze wereld!

Zonder de schrijver aan te willen vallen, want hetgeen ik schrijf is geenszins persoonlijk geadresseerd.

 

Wel volledig offtopic, dat dan weer wel :thumbdown:

 

Ik vind dat we eens moeten ophouden te mekkeren over ons rechtssysteem. De boetes zijn te hoog voor het hardrijden, de marges te klein (máár 5 km te hard) terwijl aan de andere kant de moordenaars te kort zitten en dieven volledig vrij spel lijken te hebben. Althans, dat is wat doorgaans op dit forum wel is terug te vinden. Lekker dubbel ook; welke kant van het bankje sta je?!

 

Ons rechtssysteem is gebaseerd op een democratisch bestel. We hebben geen doodstraf, dus elke straf kan worden 'teruggedraaid' (in de vorm van een genoegdoening). Bovendien kan je tegen elke uitspraak in beroep, wat er voor zorgt dat fouten die gemaakt zijn door rechtshandhavers (ook slechts mensen) ongedaan gemaakt kunnen worden. Ik vind dat een enorm groot goed! Als ik ooit een scheve schaats rijd, dan hoop ik dat ik in Nederland gepakt wordt en niet in een land aan de Middelandse Zee, de VS, Zuid-Oost Azië, China of het Oostblok; Afrika roept ook al geen warme gevoelens bij me op.

 

Vind jij echt dat ons rechtssysteem anders moet zijn? Dan heb je in november van dit jaar JOUW kans. Grijp hem! Lees eens een verkiezingsprogramma van bijvoorbeeld wat partijen aan de rechterzijde van het midden. Uit mijn hoofd kan ik je dan het verhaal van Eerdmans en Wilders aanbevelen. Ik zou je in ieder geval niet willen adviseren om zo'n slappe linkse partij te kiezen want die geloven allemaal dat mensen een 2e, 3e of 4e kans moeten krijgen. En dat is toch zo'n onzin, toch??! Ik vind van wel, want ik ben zonder fouten :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...