ali.s Geplaatst 13 augustus 2006 Geplaatst 13 augustus 2006 Hallo, cachers, Ik ben in de vakantie in Zweden driftig met m'n nieuwe venture cx aan de slag geweest, GEWELDIG, wat een leuk speelgoedje. Maarrr...oo een gegevenmoment was de middelste twee cm uit de rode "waypoint"-wijzer "gebroken", grijs geworden en "dreef" (digitaal) tussen de twee uiteinden uit...Iemand dit wel eens gezien? Of is het normaal en een leuke extra functie die ik nog niet had ontdekt...? Verder: bij het maken van een route lukken mij twee dingen niet: 1. "Alleen via snelweg"-optie kan ik niet vinden. Alleen "sneller" of "korter" maar dan word ik van de snelweg afgestuurd. Niet echt handig van Zweden naar Nederland... 2. grote steden kun je niet gebruiken als routepunt. Wijs je Apeldoorn bv. aan, dan krijg je alleen bepaalde grote doorgaande routes , maar niet "Apeldoorn" . Klarenbeek lukt weer wel, dat is een klein dorpje. Niet onoverkomelijk, maar wel ergerlijk . Iemand ervaring/ tips? groet, Alex
team-omega-25 Geplaatst 13 augustus 2006 Geplaatst 13 augustus 2006 Over het drijven van de wijzer: Ik weet dat die functie aanwezig is (ook in mijn oude Vista) maar hoe toe te passen weet ik niet. Ik houd mij aanbevolen voor informatie van iemand die deze functie WEL gebruikt.
Team Geo-cachet Geplaatst 13 augustus 2006 Geplaatst 13 augustus 2006 Over het drijven van de wijzer: Ik weet dat die functie aanwezig is (ook in mijn oude Vista) maar hoe toe te passen weet ik niet. Ik houd mij aanbevolen voor informatie van iemand die deze functie WEL gebruikt. In het navigatiescherm kun je kiezen voor "Koerswijzer" of voor "Peilingwijzer". De eerste optie resulteert meestal in de "gebroken peilingwijzer" waarmee de mate waarin van de oorspronkelijke koers wordt afgeweken wordt getoond. Dat is een functie die ik zelf nooit gebruik. Kan handig zijn als je wel weet welke kant je op moet, maar niet weet hoe ver. Hiermee helpt je GPSr dus de juiste koers aan te houden. Bij caching weet je echter meestal wél in welke richting en hoe ver je bestemming is. Dan is het handiger om de Peilingwijzer te nemen, die voortdurend aangeeft welke kant je op moet om je doel te bereiken, ook nadat je van je koers bent afgeweken.
borizz Geplaatst 3 november 2006 Geplaatst 3 november 2006 Over het drijven van de wijzer: Ik weet dat die functie aanwezig is (ook in mijn oude Vista) maar hoe toe te passen weet ik niet. Ik houd mij aanbevolen voor informatie van iemand die deze functie WEL gebruikt. In het navigatiescherm kun je kiezen voor "Koerswijzer" of voor "Peilingwijzer". De eerste optie resulteert meestal in de "gebroken peilingwijzer" waarmee de mate waarin van de oorspronkelijke koers wordt afgeweken wordt getoond. Dat is een functie die ik zelf nooit gebruik. Kan handig zijn als je wel weet welke kant je op moet, maar niet weet hoe ver. Hiermee helpt je GPSr dus de juiste koers aan te houden. Bij caching weet je echter meestal wél in welke richting en hoe ver je bestemming is. Dan is het handiger om de Peilingwijzer te nemen, die voortdurend aangeeft welke kant je op moet om je doel te bereiken, ook nadat je van je koers bent afgeweken. Ik heb gehoord dat schippers het een handige functie vinden, die koerswijzer.
de Roode Lantaarn Geplaatst 3 november 2006 Geplaatst 3 november 2006 Ik heb gehoord dat schippers het een handige functie vinden, die koerswijzer. Politici ook.
Team jemar Geplaatst 4 november 2006 Geplaatst 4 november 2006 Zoals aangegeven: de koerswijzer laat zien in hoeverre je van de ideale 'rechte' koers afwijkt. Ik gebruikte hem op mijn Vista is vrij veel, nu echter niet meer aangezien mijn wijzer 'op een gegeven moment vast bleef staan' in een bepaalde richting. Uiteindelijk heb ik dit proefondervindelijk uitgevonden, nadat de Vista zelfs twee keer teruggegaan was naar de importeur en hij zonder dat er maar iets geconstateerd was geretourneerd werd . Het blijft raar, maar goed misschien heb ik gewoon een raar apparaat gekocht !
Aanbevolen berichten