Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben wat aan het experimenteren met POI op mijn CS60.

Van de Garmin website heb ik de POI loader gedownload en op mijn PC geinstaleerd.

Echter de loader ziet mijn GPS niet, en ik kan dus geen POI inladen.

Als ik mijn GPS aansluit op mijn computer om bv waypoints van en naar Ozi of Mapsource te zenden is dat geen enkel probleem.

Wat doe ik fout?

Albert

Geplaatst
POI en 60CS gaat gewoon niet. Het gaat alleen met de x serie. Jammer maar waar. Dus gewoon sparen voor een x.

Jammer dat het met de 60CS niet lukt, maar toch begrijp ik het niet.

De 60CS is toch een gewoon, veel verkocht, Garmin product. Hoe kan het zijn dat dit niet werkt met een ander algemeen Garmin product?

Zijn er mogelijk nog andere manieren om dit voor elkaar te krijgen?

• 3 months later...
Geplaatst

Hoi,

Jazeker zijn er andere manieren op POI's in je GPS 60 te krijgen. De POI-loader van Garmin werkt echt niet, dat kan je vergeten.

Maar kijk eens in dit draadje: Kaarten voor de Garmin GPS. Je kunt zelf Garmin kaarten maken en POI zijn in feite een Garmin kaart, alleen geen lijntjes, maar punten (points als het ware :thumbup: )

Wat je met een GPS 60 zou kunnen doen is de basismap overschrijven. Via bovenstaande link kan je de benodigde (gratis) software vinden (Mapedit en Sendmap). Zelf heb ik de standaard-kaart overschreven met de kaart van Nederland, dus met alle Nederlandse steden en dorpen. Een stuk leuker om te weten hoever het is naar Lutjebroek dan Honoloeloe?!

Overigens kan je op de Website van Garmin een programma downloaden waarmee je de originele basismap weer terugkrijgt. Je bent hem dus niet definitief kwijt..

Je kunt ook nog andere POI's toevoegen, maar je moet het zelf maken en mag niet meer dan 1 Mb zijn. Mijn Nederland-database is overigens 35 kb, dus er kan nog wel wat bij!

Groet Flatfisher

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...