Spring naar bijdragen

GSAK <> Cachemate en unavailable/archived caches


jojonl

Aanbevolen berichten

een aantal vragen nav een cache bezoeken die alweer een tijdje op unavailable stond, maar bij mij in cachemate en in gsak nog op actief stond.

 

 

1.

mbt gsak heb ik inmiddels gemerkt dat het kleurtje rood niet vanzelf verschijnt bij het updaten van je gpx-files. na een keer dubbel te klikken op het rode vlak onderin gebeurt dat pas >> klopt deze bevinding of kan het anders?

 

2.

mbt cachemate: ik zie nergens dat een cache niet beschikbaar is, bij het opzoeken. Meestal lees ik de logs pas als we iets niet kunnen vinden. Waarbij het dus afgelopen zondag weer gebeurde dat we een tocht hadden gelopen en op het einde tot de conclusie kwamen dat ie er niet meer is. Thuis zie ik dan pas dat dat al een tijd zo is, alleen mijn cachematefile was hier verouderd.

 

dus vraag 2: Is er iets in te stellen zodat je het direct in de sorting list ziet dat een cache op unavailable of archived staat? of kan ik überhaupt ergens de status van de cache te lezen krijgen?

en vraag 3:de datum van de laaste gpx in gsak, kan ik die ook ergens in mijn cachemate te zien krijgen?

 

4. mbt cachemate

Bij het zoeken naar een cache in de buurt kwam ik op de cache achelse kluis. De tekst staat volledig in GSAK, maar in cachemate is ie "truncated". Het veld is dus blijkbaar te kort voor de volledige tekst. Erg vervelend, want nu konden we deze cache niet lopen. Is er iets aan te voorkomen??? (behalve natuurlijk om alle makers op te roepen tot niet al te lange beschrijvingen)

 

5. algemeen:

het gebeurt me vaker dat er caches in de pocketqueries tussen uitvallen omdat er blijkbaar al zoveel caches in de buurt liggen dat bij een cirkel van 100 km al meer dan 500 caches gevonden worden binnen de 50 km. Als ik dan zeg maar 100 km verderop de volgende cirkel pak, dan vallen er toch een heleboel caches tussen uit. Nu kan ik wel de afstand kleiner maken tussen de 2 queries, maar dan heb ik weer een heleboel dubbel in mijn selectie.

Iemand een goede tip?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb voor nederland nu 7 pq. Iedere dag haal ik er een binnen ik werk met de datum. Instellingen van kruimeldief.

 

Wanneer een bepaalde cache niet meer geupdate word dan is deze gearchiveerd. Dat kun je zien wanneer je sorteerd op gpxdatum. Ik gebruik dan een macro om deze caches te updaten. Update caches. Op deze manier haal je de laatste 20 calogjes binnen en word de cache op gearchiveerd gezet wanneer dat zo is.

 

Wanneer ik zeker wil zijn dat ik de laatste infomatie heb vraag ik een pq aan van het gebied waar ik op pad wil gaan.

 

Voor dat ik op pad ga delete ik alle caches in cachemate en maak ik een nieuw bestand aan. Dan kan het bijna niet fout gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor dat ik op pad ga delete ik alle caches in cachemate en maak ik een nieuw bestand aan. Dan kan het bijna niet fout gaan

 

>> betekent dat dan dat cachemate niet update?? ik had toch het idee dat nieuwe gpx files met zelfde caches toch wel werden geupdate??

 

en hoe doe je dat dan met je logjes???

leuke van cachemate is dat je de info kunt opslaan die je bij de "verzamelcaches" (>> 10 zoeken en 1 extra bonuscache ) bv nodig kunt hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals jij dat wilt doen is het verstandig dan eerst de informatie die je verzamelt hebt in cachemate over te zetten naar gsak. En dan te deleten. En dan weer de nieuwe gpx naar cachemate te suren.

 

Wat je ook kunt doen is een gpx aan maken in gsak met alle gearchiveerde caches. Noem deze Gearchiveerd.gpx of .pdb wanneer je met een palm werkt. Deze naar cachemate sturen en maak hier een apparte categorie voor aan in cachemate noem deze dan Gearchiveerd. Cachemate zal dan alle caches die gearchiveerd zijn updaten en verplaatsen van de categorie NotFound verplaatsen naar de Categorie Gearchiveerd. Wanneer je dan een nieuwe gpx NotFound stuurd met alleen de NotFound caches die niet gearchiveerd zijn en niet tijdelijk niet actief heb je het goed voor elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...