Prof. Y. Lupardi Geplaatst 25 oktober 2006 Auteur Geplaatst 25 oktober 2006 In Juli, gelijk met het begin van dit draadje, heb ik ook bij Magellan Support nagevraagd. De eerste weken kreeg ik geregeld bericht dat mijn vraag was doorgestuurd naar een andere afdeling. Heden opeens kwam het antwoord. En dat is: " In reply to your enquiry listed about, we regret that the EXPLORIST 600 does not operate with the calculations of the HELMERT TRANSFORMATIONS. ' Staan we even voor Aap. Welke transformatie ze dan wel gebruiken met parameters die kwa naam en range zo vreselijk veel lijken op Helmert transformatie parameters, is mij een raadsel. Niettegenstaande desalnietemin zal ik ze wel op de hoogte gaan brengen van onze onderzoeksresultaten.
Twin Peaks Geplaatst 25 oktober 2006 Geplaatst 25 oktober 2006 (bewerkt) In Juli, gelijk met het begin van dit draadje, heb ik ook bij Magellan Support nagevraagd.De eerste weken kreeg ik geregeld bericht dat mijn vraag was doorgestuurd naar een andere afdeling. Heden opeens kwam het antwoord. En dat is: " In reply to your enquiry listed about, we regret that the EXPLORIST 600 does not operate with the calculations of the HELMERT TRANSFORMATIONS. ' Staan we even voor Aap. Welke transformatie ze dan wel gebruiken met parameters die kwa naam en range zo vreselijk veel lijken op Helmert transformatie parameters, is mij een raadsel. Niettegenstaande desalnietemin zal ik ze wel op de hoogte gaan brengen van onze onderzoeksresultaten. Het zou fijn zijn als ze erbij vertellen met welke calculations zij dan wel werken.(zouden ze wel weten waar je het over hebt?) Maar ja, uit het feit dat RD er niet al standaard inzit, blijkt wel dat dat bij Magellan geen hoge prioriteit heeft. (het verbaast me dat de NL taal wel standaard instelbaar is, maar Dutch grid niet) Overigens moet ik op mijn vragen aan Magellan over het ontbreken van de projectiefunctie in de XL ook nog steeds antwoord krijgen. Via via hoor ik wel dat er aan een firmware update wordt gewerkt, maar niets via Magellan zelf. Hun service desk werkt behoorlijk traag. Over het apparaat zelf ben ik overigens DIK tevreden. Ik vraag me trouwns af: hoeveel afwijking zit er bij een Garmin in de door het apparaat berekende RD coordinaten t.o.v WGS84? zijn die zuiverder als bij Magellan? N.B. Ik ben NIET uit op een discussie, welk apparaat beter is maar het kan interessant zijn om te weten waar Garmin dan mee werkt. 25 oktober 2006 bewerkt door Twin Peaks
Team Firefox Geplaatst 25 oktober 2006 Geplaatst 25 oktober 2006 Via via hoor ik wel dat er aan een firmware update wordt gewerkt, maar niets via Magellan zelf.Hun service desk werkt behoorlijk traag. Sjoerd, er is een firmware update voor de 400/500/600 en mogelijk dat die ook voor de XL is. Na die update werkt het aanmaken van projectie waypoints net als in de Meridiaan. Ik zal even gaan snuffelen en als ik wat gevonden heb, drop ik hem hier. Trouwens interessant draadje, volg het op de voet, dus iedereen bij deze bedankt voor de bijdragen! Dit zou hem kunnen zijn: http://www.magellangps.com/support/softwar...plorist_600.asp Is versie 2.03. Vergelijk het even met de firmware op de XL. Is die dezelfde dan kan ik nog even verder kijken bij een andere mirror.
Twin Peaks Geplaatst 25 oktober 2006 Geplaatst 25 oktober 2006 (bewerkt) Via via hoor ik wel dat er aan een firmware update wordt gewerkt, maar niets via Magellan zelf. Hun service desk werkt behoorlijk traag. Sjoerd, er is een firmware update voor de 400/500/600 en mogelijk dat die ook voor de XL is. Na die update werkt het aanmaken van projectie waypoints net als in de Meridiaan. Ik zal even gaan snuffelen en als ik wat gevonden heb, drop ik hem hier. Trouwens interessant draadje, volg het op de voet, dus iedereen bij deze bedankt voor de bijdragen! Dit zou hem kunnen zijn: http://www.magellangps.com/support/softwar...plorist_600.asp Is versie 2.03. Vergelijk het even met de firmware op de XL. Is die dezelfde dan kan ik nog even verder kijken bij een andere mirror. Jammer Ron, maar nee, ik heb het niet geprobeert, maar volgens het USA forum, is deze niet bruikbaar. De XL werkt nu met firmware v.9.1.05 en die is gek genoeg van dezelfde datum als de firmware update van de 500 / 600 (zit 1 dag tussen) bij de 600 hebben ze in de nieuwe firmware wel de projectiefunctie en bij de XL niet. Heel raar allemaal en ik heb Magellan al om opheldering gevraagd, maar tot op heden zonder antwoord. Nou kan ik zonder die functie ook wel projecteren, dus is het geen erg groot gemis, maar ja...gemak dient de mens, toch...? Maar er wordt aan gewerkt, naar het schijnt, dus we wachten rustig af. 25 oktober 2006 bewerkt door Twin Peaks
Team Firefox Geplaatst 25 oktober 2006 Geplaatst 25 oktober 2006 Jammer Ron, maar nee, ik heb het niet geprobeert, maar volgens het USA forum, is deze niet bruikbaar. De XL werkt nu met firmware v.9.1.05 en die is gek genoeg van dezelfde datum als de firmware update van de 500 / 600 (zit 1 dag tussen) bij de 600 hebben ze in de nieuwe firmware wel de projectiefunctie en bij de XL niet. Heel raar allemaal en ik heb Magellan al om opheldering gevraagd, maar tot op heden zonder antwoord. Nou kan ik zonder die functie ook wel projecteren, dus is het geen erg groot gemis, maar ja...gemak dient de mens, toch...? Maar er wordt aan gewerkt, naar het schijnt, dus we wachten rustig af. Lijkt erop dat ze een beetje vreemd aan het rommelen zijn. Die versie 2.03 is volgens Magellan alleen voor de 400 en 500, maar werkt dus ook op de 600. En qua specificaties zijn de 600 en XL weer gelijk, afgezien van het scherm formaat. Maar dus toch een andere firmware
Aanbevolen berichten