Spring naar bijdragen

mapsource trip en waypoint manager i.c.m. etrex euro of venture


daytona23

Aanbevolen berichten

Is het programma mapsource trip en waypoint manager een goed programma

om waypoints terug te halen na een wandeling/fietstocht?

Ik bedoel is het een zelfstandig programma of is het een aanvulling op een

cd van De Worldmap (ook van mapsource).

 

Bij de bekende winkel in Overijssel zag ik deze te koop staan.

 

Of is het easygps -programma goed genoeg voor de etrex euro of venture.

 

Ik ben er nog niet overuit of ik voor de euro of de venture ga. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Stel je van de trip- en waypoint manager en de worldmap niet te veel voor. Detail is op beide namelijk ver te zoeken, zodat ze totaal niet geschikt zijn voor het uitzetten van tochten enz.

 

Ik heb de trip- en waypoint manager gekregen bij de aankoop van de GPS60, maar gebruik het nooit. Wat dat aangaat is EasyGps net zo handig om je tracks en routepunten te beheren.

 

Over de keuze tussen Etrex Euro en de Venture: overweeg ook eens de GPS60. Dit is een heel leuk apparaat (ik gebruik hem zelf bij het cachen) met goeddeels dezelfde functionaliteit als de Venture, maar met een toch wat betere ontvangst in bossen e.d. door het gebruik van de quad helix antenne. Bovendien is dan de pc-kabel bij de prijs inbegrepen(!), evenals de trip- en waypointmanager!

 

Prijsvergelijk:

Venture € 175,-- + Kabel € 46,-- = € 221,--

GPS 60 € 210,-- (inclusief kabel + trip- en waypointmanager) + betere ontvangst!!!

 

Succes met je aankoop!

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je antwoord Peetee,

 

Ik ga om te beginnen voor een gps waar ik geen kaarten in moet/kan laden. Maar om de weg

terug te vinden naar auto,camping of hotel. Een etrex euro is ook een mooi apparaat om

mee te beginnen maar kan maar 1 route van 50 waypoints opslaan. De etrex venture en de gps60

kunnen al 20 routes.

Bovendien zag ik dat de gps60 een usb-aansluiting heeft en de anderen nog een serieele verbinding.

Een stuk sneller dus wat betreft up en downloaden.

 

Is het gemakkelijk om batterijen te wisselen van de gps60?

 

/offtopic

Ik zal mijn serieele poort weer eens testen of hij het nog doet, ik ben aan het expirimenteren

met de Wisp628 om picjes mee te programmeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je antwoord Peetee,

 

Ik ga om te beginnen voor een gps waar ik geen kaarten in moet/kan laden. Maar om de weg

terug te vinden naar auto,camping of hotel. Een etrex euro is ook een mooi apparaat om

mee te beginnen maar kan maar 1 route van 50 waypoints opslaan. De etrex venture en de gps60

kunnen al 20 routes.

Bovendien zag ik dat de gps60 een usb-aansluiting heeft en de anderen nog een serieele verbinding.

Een stuk sneller dus wat betreft up en downloaden.

 

Is het gemakkelijk om batterijen te wisselen van de gps60?

 

/offtopic

Ik zal mijn serieele poort weer eens testen of hij het nog doet, ik ben aan het expirimenteren

met de Wisp628 om picjes mee te programmeren.

 

Graag gedaan, Daytona23!

 

Je veronderstelling dat de Euro maar 1 route aan kan klopt al en poosje niet meer. Er is sinds enige tijd (ik denk al een jaar of zo!) een nieuwe Euro op de markt die wel 20 routes aankan. Hij wordt standaard geleverd zonder een pc-interfacekabel.

 

Het laden van waypoints via de kabel gaat via USB inderdaad sneller, maar omdat je niet veel data van/naar de GPS60 of de Euro verstuurt zal de seriële oplossing niet veel extra problemen opleveren.

 

Het verwisselen van de batterijen van de gps60 is een fluitje van een cent. Net als bij de Etrex Euro trouwens.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...