Spring naar bijdragen

Verdwenen caches


Gast 77-1011013881

Aanbevolen berichten

Gast 77-1011013881

Kweet wat je bedoelt...dat cache's verdwijnen das nog tot daar aan toen....maar als je de cache plaatsers mailt dat zijn/haar cache er niet meer is....en na 3 weken heb je nog geen antwoord ....dat vind ik dus wel k*t

 

Wat ik hier mee wil zeggen is als je cache plaatst heb je er ook verantwoording over...Kan je hem zelf niet kontroleren vraag het andere....Is de cache geschonden door vandalen boeren of buitenlui....Verwijder hem dan (laat bericht achter op site)  en laat mensen niet voor niks zoeken. Laat je mensen toch zoeken krijg je schade aan natuur, mensen gaan zoeken graven spitten...zie http://www.geocaching.com/seek/cache_details.asp?ID=5268  en http://www.geocaching.com/seek/cache_details.asp?ID=5267 Ook vind ik dat als een cache weg is (je kan hem niet vinden) je dat moet vermelden op cache site.

 

 

Met andere woorden neem je verantwoordelijkheden als je cache plaatst ...

 

En Ralph inderdaad er verdwijn er nog al wat cache's de laatste tijd... ???  

We worden te bekend ???  ???  ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

kunnen we de volgende regel gaan toepassen:

 

iemand kan de cache niet vinden, meldt dit op de site en stuurt de eigenaar een email.

als er binnen 2 weken geen reactie komt van de eigenaar op de site of van andere mensen die de cache daarna wel hebben gevonden, dan wordt de cache tijdelijk inactief gemaakt door de webmaster.

 

na 4 weken geen reactie (de eigenaar kan op vakantie zijn) is de verwijdering voorgoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 72-1010008309

Blijft er een probleempje over......

Cache archiveren kan alleen door de eigenaar...of door Jeremy (eigenaar van database van geocaching.com)....

???

en je kan bijna niet un-archiveren....... :(

 

Dus melen in in forum over hebben werkt vaak beter om duidelijk te krijgen wat er precies mee beurt is en wie er laatste langs geweest is...

 

Wat ook werkt is met heel veel mensen meeltjes sturen naar de eigenaar....dan gaat die er waarschijnlijk :sly: wat aan doen.....

 

1st Dutch is ook zoon cache....

:sly:  :sneaky2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 77-1011013881

Beetje rare cache gisteren ontdekt http://www.geocaching.com/seek/cache_details.asp?ID=13340 Midden in woonwijk en het vermoeden dat je moet aanbellen bij cache plaatser wat volgens mij toch niet echt de bedoeling is van geocache. Ook vindt ik het raar dat plaatser zelf nog niet 1 cache gevonden heeft of hij zou deel uit moeten maken van een team maar dat is dus niet duidelijk voor mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 77-1011013881

Dat vindt ik nou ook Ralph ...:-)

Der gebeuren maar rare dingen bij Death Valley :(  :angry:  :angry:

De cache ligt om de haverklap in het water terwijl de lokatie waar die verstopt ligt toch wel meter of 4 van water verwijderd is en de cache echt niet spontaan kan gaan drijven....raarrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het coordinaat is ook een beetje beroerd...

 

Misschien dat Hawkeyes effe zijn coordinaat naar de makers kan mailen?? Ik had oo keen nieuwe gemaakt maar helaas uit m'n GPS gegooid... :sleeping:

 

Greets!!

 

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 72-1010008309

is al beurt...hij ligt nu ook op een betere plek vind ik, minder kwetsbaar...zie bijgevoegd plaatje bij mijn logje.... :bigsmile:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
...als er binnen 2 weken geen reactie komt van de eigenaar op de site of van andere mensen die de cache daarna wel hebben gevonden, dan wordt de cache tijdelijk inactief gemaakt door de webmaster.

na 4 weken geen reactie (de eigenaar kan op vakantie zijn) is de verwijdering voorgoed...

Mijn ervaringen bij A-28:

cache weg, eigenaar gemaild, bericht als log geplaatst

Gisteren iets van de plek af de resten gevonden van de cache:

deksel, verwaterd logboekje, potlood, aansteker, plastic zak, opengeschroefd drinkflesje (dat ik er zelf in had gestopt).

Duidelijk geplunderd.

Resultaat van het mailen: niets, alleen aantekening "tijdelijk inactief" op de site van de cache.

Vraag: kan ik het initiatief nemen door op de oorspronkelijke plek een nieuwe cache te plaatsen? Kennelijk kan het de eigenaar niet veel schelen. Toch jammer van de uitgezette route.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk!! Heb ik ook gedaan bij 2 van de Amsterdam Urban caches, die waren al een tijdje spoorloos en na vele malen mailen naar de eigenaar besloot ik er zelf maar 2 nieuwe neer te leggen.  :happy:

 

Zo valt er tenminste iets te loggen voor de volgende bezoeker, het is vervelend als je een end hebt gereden en er blijkt niets te liggen.

 

Groeten :exclamation:

 

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...