Gast Albertvanorsouw Geplaatst 1 februari 2003 Geplaatst 1 februari 2003 Ik maak gebruik van Ozi en wil graag waypoints up- en downloaden van en naar mijn Garmin venture. Ik heb de Com poort op 9600 gezet maar dr computer blijft mijn GPS maar niet zien. Op geen enkele manier kan ik een verbinding leggen. Wie kan mij hierin verder helpen Albert
Peetee Geplaatst 1 februari 2003 Geplaatst 1 februari 2003 Wellicht ten overvloede: 1. Heb je in Ozi aangegeven dat om een Venture gaat? (File-Configuration-GPS) 2. Staat de compoort in Ozi goed ingesteld? 2. Is het kabeltje ok? Probeer eens op de andere com-poort. 3. Is de compoort ok? Probeer ook eens een andere com-poort. 4. Werk de software goed? Probeer bv. eens met EasyGPS. Succes!
Kruimeldief Geplaatst 1 februari 2003 Geplaatst 1 februari 2003 En ter aanvulling op PeeTee, staat de Venture wel ingesteld op Garmin?? Setup/Interface/Garmin In Ozi moet je hebben bij Configuration/GPS: GPS Make: Garmin GPS Model: etrex Venture GPS Upload/Dowload Datum: WGS 84 GPS NMEA Output Datum: WGS 84 Daarna Configuration/Com: Com Port: 1 (Tenminste, bij mij) Parity: None Upload/Download Baudrate: 9600 NMEA Baudrate: 4800 Use PVT for Garmin instead of NMEA is dus niet aangevinkt Bij AutoPilot laat je alles zoals het is, Com 1, interval 1 en driver 2 Verder is er niets aangevinkt of wat dan ook. Als dit alles klopt, je hebt de kabel op de juiste compoort aangesloten, de kabel is ok, de venture staat aan en je klikt dan op GARMIN, naast HELP, dan moet je waypoints etc kunnen downloaden en uploaden. Ik gebruik hier zelf Ozi en de Venture Kruimeldief Wiskunde was makkelijk voor de Romeinen want "X" was altijd 10
Gast Albertvanorsouw Geplaatst 5 februari 2003 Geplaatst 5 februari 2003 Ik heb alle bovenstaande aanpassingen uitgevoerd en nog werkte het niet. Omdat ik er van overtuigd was dat alles nu goed zou moeten zijn, maar eens naar andere dingen gekeken. In de winkel bleek het kabeltje niet goed te zijn. Met een nieuwe kabel werkt alles nu prima. mvg Albert
Kruimeldief Geplaatst 16 februari 2003 Geplaatst 16 februari 2003 Met een nieuwe kabel werkt alles nu prima. mvg Albert Tja, dat was ook nog een mogelijkheid Bedankt voor de update. GRTZ Kruimeldief Die inmiddels een nieuwe Looxie terug heeft en binnenkort weer een nieuwe krijgt omdat deze nieuwe erg veel op een oude lijkt.....
Aanbevolen berichten