Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
In het forum is te lezen dat er wel degelijk bekeuringen worden uitgedeeld. Neem geocache Gamebox. Als ik me goed herinner zat de geocacher in de berm, twee meter van het pad, te loggen. Dat leverde een bekeuring op.

.

Dat is mij op De Plateaux ook al eens overkomen. Ik heb de ambtenaar vriendelijk te woord gestaan, tot deze begon te dreigen en mij de les begon te lezen. Vanaf dat moment heb ik de man genegeerd. Hij heeft nog een tijdje proestend achter me aan gehobbeld, en ik had eigenlijk verwacht op de parkeerplaats versterking aan te treffen, maar dat viel gelukkig mee.

.

Geplaatst
In het forum is te lezen dat er wel degelijk bekeuringen worden uitgedeeld. Neem geocache Gamebox. Als ik me goed herinner zat de geocacher in de berm, twee meter van het pad, te loggen. Dat leverde een bekeuring op.

.

Dat is mij op De Plateaux ook al eens overkomen. Ik heb de ambtenaar vriendelijk te woord gestaan, tot deze begon te dreigen en mij de les begon te lezen. Vanaf dat moment heb ik de man genegeerd. Hij heeft nog een tijdje proestend achter me aan gehobbeld, en ik had eigenlijk verwacht op de parkeerplaats versterking aan te treffen, maar dat viel gelukkig mee.

.

Heb even een uitdraai laten maken, om dit "gevaar" met cijfers te kunnen staven.

De betreffende overtreding: " zich bevinden buiten wegen of paden of in beplantingen" kost € 15,-

In de periode 1 september 2003 tot 1 mei 2004 werd tegen dit feit in het arrondissement Maastricht 35 maal verbaliseerd.

In alle gevallen ging het om junks die hier hun slaapplaats hadden gemaakt of hier gebruikten.

In niet één geval betrof het dus een geocacher en/of recreant (of het moeten tevens harddrugsverslaafden zijn geweest :blink: )

Onze boswachters hebben er niet één op hun naam staan :lol1:

Dus: Het valt allemaal reuze mee, althans in het mooie bourgondische Zuid Limburg. :dribble: (sorry tingel)

Geplaatst

Het Cairnteam overweegt zich in Zuid-Limburg te vestigen, al wemelt het er kennelijk van de junks.

Zelf spannen wij ons in om de cijfers voor het bekeuren van cachers in Midden-Nederland laag te houden. In voorkomende gevallen, met de bolide uit de buurt, weigeren wij boswachters onze naam te geven. Wij komen dan steeds weg met een waarschuwing of - GeoWolf heeft dezelfde ervaring -stuitend maar ongevaarlijk gesputter van de opsporingsambtenaar.

Straks met de identificatieplicht ontstaat wellicht een andere situatie. Benauwend, temeer daar tegenwoordig de ene helft van Nederland de andere mag bekeuren: de overheid is tegenwoordig ruimhartig met het toekennen van opsporingsbevoegdheid.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...