Spring naar bijdragen

Ervaring met organiseren van een GPS fietstocht?


MaRoSe

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Voor de jaarlijkse fietstocht van de wijkvereniging hebben we dit jaar het idee opgevat de tocht op GPS te gaan baseren. Ik heb al iemand gevonden die ervaring heeft met het uitzetten van fietstochten, het maken van GPS coordinatien lukt me ook wel. Het idee is ook de tocht na gebruik om te zetten in een cache (of tijdens de tocht al).

 

Voor het lopen (eigenlijk... fietsen) zou het handig zijn om enkele GPS ontvangers te hebben voor de deelnemers (niet-geocachers).

 

Ik heb zelf al gekeken naar de mogelijkheid van het huren van ontvangers bij Bever Sport. Ook is het misschien een mogelijkheid om mensen met een PocketPC met bijbehorende GPS te voorzien van de trial versie van GPS tuner..

 

Heeft iemand ervaring met hoe je dat oplost? Of hoe het juist niet werkt? Zijn er alternatieve manieren om aan een aantal (10 stuks moet ruim voldoende zijn), liefst identieke en laagdrempelige, GPS ontvangers te komen?

 

Alvast bedankt voor het meedenken...

Herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Voor de jaarlijkse fietstocht van de wijkvereniging hebben we dit jaar het idee opgevat de tocht op GPS te gaan baseren. Ik heb al iemand gevonden die ervaring heeft met het uitzetten van fietstochten, het maken van GPS coordinatien lukt me ook wel. Het idee is ook de tocht na gebruik om te zetten in een cache (of tijdens de tocht al).

 

Voor het lopen (eigenlijk... fietsen) zou het handig zijn om enkele GPS ontvangers te hebben voor de deelnemers (niet-geocachers).

 

Ik heb zelf al gekeken naar de mogelijkheid van het huren van ontvangers bij Bever Sport. Ook is het misschien een mogelijkheid om mensen met een PocketPC met bijbehorende GPS te voorzien van de trial versie van GPS tuner..

 

Heeft iemand ervaring met hoe je dat oplost? Of hoe het juist niet werkt? Zijn er alternatieve manieren om aan een aantal (10 stuks moet ruim voldoende zijn), liefst identieke en laagdrempelige, GPS ontvangers te komen?

 

Alvast bedankt voor het meedenken...

Herman

 

Benader haak of barny eens, die regelen dit ook voor bedrijven.

Misschien kunnen zei je helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kap_Haak heeft er genoeg die aan jouw eisen voldoen...(allemaal identiek ook geloof ik)

 

Hartelijk dank voor de reacties.. hier kan ik ook zeker iets mee voor het opzetten van de tocht.

 

Waarschijnlijk was ik niet helemaal duidelijk, maar het gaat me met name ook over of er goedkope/goede manieren zijn om voor een dag aan GPS ontvangers te komen...

 

En of er ervaringen zijn voor het laten omgaan met een GPS ontvanger door de gemiddelde Nederlander. Vandaag al een poging gedaan, en deze persoon die redelijk met computers kan omgaan had al moeite de bediening van de GPS te begrijpen. Dat zou wel eens een probleem kunnen worden als je mensen zelfstandig op pad wilt sturen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...