Reintje de Vos † Geplaatst 12 mei 2006 Geplaatst 12 mei 2006 Ik ben bezig om voor Dleeblegeips, een cache die binnenkort live komt, de beschrijving af te ronden. In de beschrijving van de cache komt o.a. de volgende passage voor: De richting van s1 is δ t.o.v. het ware noorden. De gerichte hoek tussen de twee spiegels is δ. Lokaal ziet dat er prima uit. Maar als ik mijn cache listing bekijk zie ik: De richting van s1 is ? t.o.v. het ware noorden. De gerichte hoek tussen de twee spiegels is d. Als ik vervolgens kijk naar de source van de pagina, dan zie ik daar fysiek "?" en "d" staat. daar waar ik in mijn origineel keurig & #948; en & #948; heb staan. (Zonder spatie) Wie weet raad?
Nightfire Geplaatst 12 mei 2006 Geplaatst 12 mei 2006 Verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar ook ik kom er niet uit. De optie zou zijn om een klein gifbestandje te maken met daarin het teken en deze in te voegen in de tekst. Overigens doen bijna alle griekse tekens het niet: α β γ δ ε ζ η θ ι κ λ μ ν ξ ο π ρ σ ς τ υ φ χ ψ ω Γ Δ Θ Λ Ξ Π Σ Φ Ψ Ω geeft a ß ? d e ? ? ? ? ? ? µ ? ? ? p ? s ? t ? f ? ? ? G ? T ? ? ? S F ? O
gpsgek Geplaatst 12 mei 2006 Geplaatst 12 mei 2006 Kijk hier eens: http://www.xs4all.nl/~wjsn/ellas.htm
Mr.Chaos Geplaatst 12 mei 2006 Geplaatst 12 mei 2006 (bewerkt) Ik liep laatst tegen hetzelfde probleempje aan bij het uitzetten van mijn cache M.C. Escher, ik had een phi nodig. Probeer eens zoiets, het werkt bij mij in ieder geval met de Internet Explorer. <font face="Symbol">d</font> 12 mei 2006 bewerkt door Mr.Chaos
Kiddooz Geplaatst 12 mei 2006 Geplaatst 12 mei 2006 Even gegoogeld voor jullie en kwam dit tegen... http://www.xs4all.nl/~onnoz/griekenland.pa...ekse-fonts.html Onderaan de belangrijkste tip!
Mr.Chaos Geplaatst 12 mei 2006 Geplaatst 12 mei 2006 Even gegoogeld voor jullie en kwam dit tegen... http://www.xs4all.nl/~onnoz/griekenland.pa...ekse-fonts.html Onderaan de belangrijkste tip! <{POST_SNAPBACK}> Dit kan je volgens mij niet aanpassen in je cachebeschrijving... De header is opgenomen in de template van GC.com
Reintje de Vos † Geplaatst 12 mei 2006 Auteur Geplaatst 12 mei 2006 Kijk hier eens: http://www.xs4all.nl/~wjsn/ellas.htm In de probleem omschrijving geef ik al aan dat ik met de betreffende codes werk. De link is dus niet de bron naar de oplossing. Ik liep laatst tegen hetzelfde probleempje aan bij het uitzetten van mijn cache M.C. Escher, ik had een phi nodig. Probeer eens zoiets, het werkt bij mij in ieder geval met de Internet Explorer. <font face="Symbol">d</font> <{POST_SNAPBACK}> Leuk bedacht. Meteen geprobeerd. Bij mij werkt het niet en in je cache beschrijving staat er bij mij (Safari op een Mac) een J. Dus helaas is dit de oplossing ook niet. Maar misschien in het voordraaien van een font family wel een mogelijke oplossing. Dit kan je volgens mij niet aanpassen in je cachebeschrijving... De header is opgenomen in de template van GC.comVolgens mij heb je gelijk. Verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar ook ik kom er niet uit. De optie zou zijn om een klein gifbestandje te maken met daarin het teken en deze in te voegen in de tekst.Had ik ook aan zitten denken, maar ik vond het een beetje een onnozele oplossing. Maar ja, als niets werkt (en daar lijkt het op), dan moet je wat.
Mr.Chaos Geplaatst 12 mei 2006 Geplaatst 12 mei 2006 (bewerkt) Ik liep laatst tegen hetzelfde probleempje aan bij het uitzetten van mijn cache M.C. Escher, ik had een phi nodig. Probeer eens zoiets, het werkt bij mij in ieder geval met de Internet Explorer. <font face="Symbol">d</font> <{POST_SNAPBACK}> Leuk bedacht. Meteen geprobeerd. Bij mij werkt het niet en in je cache beschrijving staat er bij mij (Safari op een Mac) een J. Dus helaas is dit de oplossing ook niet. Maar misschien in het voordraaien van een font family wel een mogelijke oplossing. Bij mij werkt het inderdaad ook niet met Firefox zie ik nu... (Klik voor de oplossing) Waar zijn de goede tijden gebleven dat Microsoft nog gewoon een monopolie-positie bezat, dat maakte het leven een stuk eenvoudiger!! 12 mei 2006 bewerkt door Mr.Chaos
Reintje de Vos † Geplaatst 12 mei 2006 Auteur Geplaatst 12 mei 2006 De optie zou zijn om een klein gifbestandje te maken met daarin het teken en deze in te voegen in de tekst. In de link van GPS gek staan linken naar bestanden met deze gifjes. Dat scheelt dus zelf maken. Maar ik blijf er bij dat gc.com iets te enthausiast dingen verbied.
Mr.Chaos Geplaatst 12 mei 2006 Geplaatst 12 mei 2006 De optie zou zijn om een klein gifbestandje te maken met daarin het teken en deze in te voegen in de tekst. In de link van GPS gek staan linken naar bestanden met deze gifjes. Dat scheelt dus zelf maken. Maar ik blijf er bij dat gc.com iets te enthausiast dingen verbied. <{POST_SNAPBACK}> Misschien is het niet zozeer een kwestie van verbieden, maar meer van niet weten dat het mis gaat. Misschien moet je ze eens een mailtje sturen!
gpsgek Geplaatst 12 mei 2006 Geplaatst 12 mei 2006 In de link van GPS gek staan linken naar bestanden met deze gifjes. Dat scheelt dus zelf maken. Inderdaad
de Roode Lantaarn Geplaatst 12 mei 2006 Geplaatst 12 mei 2006 (bewerkt) In het verlengde van dit ook een 'bijzonderheid' over GC.NL. Caches waar bijvoorbeeld een umlaut of andere vreemdsoortige karakters voorkomen komen nog vreemdsoortiger op de kaart. Bij GC.com staan de namen wel weer correct geschreven. Voorbeelden zijn o.a. Brücke en Höckerlinie. (ja inderdaad die foto's op de openingspagina hebben dezelfde problemen) Ger@ld 12 mei 2006 bewerkt door de Roode Lantaarn
Mumzle Geplaatst 12 mei 2006 Geplaatst 12 mei 2006 Verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar ook ik kom er niet uit. De optie zou zijn om een klein gifbestandje te maken met daarin het teken en deze in te voegen in de tekst.Had ik ook aan zitten denken, maar ik vond het een beetje een onnozele oplossing. Maar ja, als niets werkt (en daar lijkt het op), dan moet je wat. <{POST_SNAPBACK}> Blijft het dan wel bereikbaar voor diegenen die met een PDA cachen? Foto's etc. worden immers niet meegenomen in de HTML-overdarcht naar de PDA. Ik heb daar recent een hele nare en onverwachte ervaring mee gehad.
Reintje de Vos † Geplaatst 13 mei 2006 Auteur Geplaatst 13 mei 2006 Caches waar bijvoorbeeld een umlaut of andere vreemdsoortige karakters voorkomen komen nog vreemdsoortiger op de kaart.Bij GC.com staan de namen wel weer correct geschreven. Dat probleem heeft mijn aandacht.
Aanbevolen berichten