Spring naar bijdragen

76S te traag


gr2

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Even een domme vraag (want ik neem aan dat de daar wel aan hebt gedacht?): als je NimH oplaadbare batterijen gebruikt, heb je dat dan ook ingesteld op je GPS? Anders verwacht hij een hogere batterijspanning.

Bij mijn weten kun je dat bij een 76S helemaal niet instellen...

 

 

Klopt, batterijtype is niet in te stellen. De winst moet vermoedelijk komen uit de laagste detailweergave. Ik zal het eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De instelling alkaline/ nikkel-cadmium is volgens mij puur voor het opladen. Als je instelt dat er nikkel cadmiums inzitten laadt het ding volgens mij op via de USB. Dus als er alkalines in zitten is het niet zo handig om 'm op nikkel cadmium te zetten. Alkalines opladen is niet zo handig. Zeker niet als het in een gruwelijk dure GPS gebeurt.

 

Q :huh:

 

Zoals al eerder geschreven in dit draadje, de instelling van alkaline of nimh heeft niets te maken met de werking van het apparaat, het is alleen om de batterij meter kloppend te maken, er zit namelijk spannings verschil in een volle batterij en accu.Ook hoef je niet bang te zijn dat je apparaat ontploft als dit verkeerd in gesteld staat.....

 

Edit

 

Na de gebuikaanwijzing bij Garmin even na gezien te hebben, kan het ook zijn dat de ontvanger in "battery save mode" staat in gesteld, de gebruiksaanwijzing zegt hier over dat de schermopbouw trager wordt.

bewerkt door B230F
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De instelling alkaline/ nikkel-cadmium is volgens mij puur voor het opladen. Als je instelt dat er nikkel cadmiums inzitten laadt het ding volgens mij op via de USB. Dus als er alkalines in zitten is het niet zo handig om 'm op nikkel cadmium te zetten. Alkalines opladen is niet zo handig. Zeker niet als het in een gruwelijk dure GPS gebeurt.

 

Q :angry:

 

Zoals al eerder geschreven in dit draadje, de instelling van alkaline of nimh heeft niets te maken met de werking van het apparaat, het is alleen om de batterij meter kloppend te maken, er zit namelijk spannings verschil in een volle batterij en accu.Ook hoef je niet bang te zijn dat je apparaat ontploft als dit verkeerd in gesteld staat.....

 

Edit

 

Na de gebuikaanwijzing bij Garmin even na gezien te hebben, kan het ook zijn dat de ontvanger in "battery save mode" staat in gesteld, de gebruiksaanwijzing zegt hier over dat de schermopbouw trager wordt.

 

OK, hulde. Maar is in ons geval niet van toepassing, die instelling staat op 'normaal'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...