Gast galois Geplaatst 19 april 2006 Geplaatst 19 april 2006 Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van de Etrex Legend. Vaak maak ik routes mbv Ozi of Mapsource. Alleen vraag ik mij af hoe ik in kan stellen wanneer mijn GPS naar de volgende waypoint moet. Soms ben ik al dichtbij het volgende waypoint en ben ik tevreden, hoef ik niet nog dichterbij. Dit ook aangezien er vaak 'fouten' zitten doordat ik niet nauwkeurig genoeg in Ozi geklikt heb. Het is dus erg vervelend dat mijn Legend dus niet automatisch naar het volgende waypoint gaat. Wanneer doet hij dat overigens? En kan ik instellen dat hij dat moet doen als ik binnen zoveel meter van mijn waypoint af ben? Zo ja hoe? Verder nog een vraag of het de meest handige manier is om routes te maken mbv waypoints. Is het maken van tracks niet beter? Hoe doen jullie het?
borizz Geplaatst 7 mei 2006 Geplaatst 7 mei 2006 Gewoon doorlopen. Zodra je weer van het waypoint afloopt pakt de Legend (de mijne in ieder geval wel) het volgende punt in de route. Je kan op het kaartscherm zien of je links/rechts/rechtdoor moet.
Spider Geplaatst 8 mei 2006 Geplaatst 8 mei 2006 Je kan op het kaartscherm zien of je links/rechts/rechtdoor moet. <{POST_SNAPBACK}> Dat geloof ik best, zeker als er een Sat 49 te ontvangen is!
MCMAL Geplaatst 8 mei 2006 Geplaatst 8 mei 2006 Heb je wel het laatste wp van je route aangegeven als wp waar je uiteindelijk heen wilt? Dan zou-ie bij ieder wp de volgende moeten pakken. Als het niet direkt is, dan toch zeker binnen 10 meter voorbij het waypoint Succes
Jalychaba Geplaatst 8 mei 2006 Geplaatst 8 mei 2006 Hoi, Wij hebben ook een Etrex Legend. Ik maak thuis meestal mijn routes in Easy GPS en stuur die dan naar de Etrex. Tot nu toe heb ik geen moeite gehad de routes te volgen. Een keer heb ik een punt overgeslagen en op een gegeven moment werd ik gewoon doorgestuurd naar het volgende punt in de route. Als een punt in de route je echt dwars zit, kun je dat waypoint er natuurlijk ook uithalen. Je route wordt dan aangepast. Gr. Lydia
Gast galois Geplaatst 16 mei 2006 Geplaatst 16 mei 2006 Ja, ik geloof dat ik mijn vraag niet duidelijk genoeg heb gesteld. Mijn apparaat gaat inderdaad als ik dichtbij genoeg ben, naar het volgende waypoint. Maar ik wil zelf aan kunnen geven dat hij dat moet doen als ik 100, 200, 300 meter van het waypoint af ben. Wat IK maar wil. Het klopt dat als ik 'm gewoon negeer, dat hij dan automatisch naar de volgende gaat... Maar ik wil dus zelf kunnen beslissen wanneer ik dat wil.
borizz Geplaatst 18 juni 2006 Geplaatst 18 juni 2006 Dat geloof ik best, zeker als er een Sat 49 te ontvangen is! <{POST_SNAPBACK}> Ha. Ha. Ha... Hij staat er nog steeds, die sat, en ik heb er nog steeds geen contact mee gehad. Galois: Die functie zou mij inderdaad ook handig lijken (in een auto op de snelweg heb je weinig aan afslaginstructie op 30 meter voor de afslag...) Maar ik heb die functie nog niet kunnen ontdekken. Soms denk ik wel eens bij mezelf hoe gaaf het wel niet zou zijn als Garmin de code van de gebruikersinterface vrijgeeft. Ik weet zeker dat ik daar dan wel mee aan de slag zou gaan. Heb namelijk nogal wat features op mijn wishlist die met de huidige beschikbare data makkelijk zouden zijn te implementeren. Zoals inderdaad variabele close-to-waypoint instellingen.
Aanbevolen berichten