Spring naar bijdragen

GSAK cache beschrijving -> PDA?


gpsgek

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Is er een tooltje waarmee de HTML-beschrijvingen uit GSAK overzichtelijk kunnen worden beheerd op de PDA?

Ik zou namelijk graag zien dat een aantal basisfuncties uit GSAK overzichtelijk in mijn PDA opgeslagen zouden worden...

 

Ik hoor wel van jullie!

Alvast bedankt,

 

Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beste mensen,

 

Is er een tooltje waarmee de HTML-beschrijvingen uit GSAK overzichtelijk kunnen worden beheerd op de PDA?

Ik zou namelijk graag zien dat een aantal basisfuncties uit GSAK overzichtelijk in mijn PDA opgeslagen zouden worden...

 

Ik hoor wel van jullie!

Alvast bedankt,

 

Martijn

 

 

Wat dacht je van de HTML exportfunctie uit GSAK zelf?

 

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard, daarmee kun je HTML - files maken. Maar, wanneer je dan een cache gevonden hebt, die je dus niet meer in de lijst op de PDA wilt hebben staan, moet je die HTML file dus handmatig verwijderen....

Dat is niet echt de bedoeling...

 

Trouwens, is er een mogelijkheid om de HTML - files een code als "GCGN54" als naam te geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard, daarmee kun je HTML - files maken. Maar, wanneer je dan een cache gevonden hebt, die je dus niet meer in de lijst op de PDA wilt hebben staan, moet je die HTML file dus handmatig verwijderen....

 

Gewoon iedere keer voordat je gaat cachen even de HTML-pagina's opnieuw aanmaken met 1 druk op de knop. Filtertje erover zodat je found caches niet worden meegenomen.

 

Trouwens, is er een mogelijkheid om de HTML - files een code als "GCGN54" als naam te geven?

 

Blijkbaar zijn er meer mensen die dit willen, ik heb gisteren dezelfde vraag gesteld op het GSAK forum... Antwoord was helaas Nee. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar zijn er meer mensen die dit willen, ik heb gisteren dezelfde vraag gesteld op het GSAK forum... Antwoord was helaas Nee.

 

Mmmmh, dat is jammer... :P

 

Een alternatief zou GpxSonar zijn...

bewerkt door msteenwijk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar zijn er meer mensen die dit willen, ik heb gisteren dezelfde vraag gesteld op het GSAK forum... Antwoord was helaas Nee.

 

Mmmmh, dat is jammer... :P

 

Een alternatief zou GpxSonar zijn...

 

Ik werk ook aan een alternatief binnen GSAK, een macro die na het aanmaken van die html-files die 1.htm, 2.htm, etc renamed naar de juiste GC-codes (GCxxxx.htm). Ik had gisteren al een eerste werkende versie, maar die was nog wel voor wat verbetering vatbaar...

 

Het blijft een beetje behelpen, maar als er interesse is kan ik het wel even posten als het klaar is.

bewerkt door Mr.Chaos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, lijkt me erg leuk als je het post als je klaar bent... Maar dan nog worden natuurlijk niet de "al gevonden caches" verwijderd van de PDA :eek: ...

 

Ik wacht in spanning af... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, lijkt me erg leuk als je het post als je klaar bent... Maar dan nog worden natuurlijk niet de "al gevonden caches" verwijderd van de PDA :eek: ...

 

Ik wacht in spanning af...  :P

 

Nee, je moet gewoon zorgen dat je database in GSAK up-to-date is, dat de gevonden caches er daar al uitgefilterd worden. Dan is het gewoon een kwestie van iedere week ofzo die macro opnieuw runnen. Voordeel is dat je dan ook niet met verouderde HTML-files op stap gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn macro om door GSAK gegenereerde html-bestanden (1.htm, 2.htm, etc) om te zetten in bestanden met de juiste GC-codes (GCxxxx.htm) is klaar!

 

Zie deze post op het GSAK-forum:

http://www.gsak.net/board/index.php?showto...findpost&p=9892

 

Ik ga nog even door met knoeien, het uiteindelijke doel is om vanaf een door GSAK gegenereerd waypoint in OziCE met 'open file attachment' direct de bijbehorende html-file te openen. Geen gezeur meer met GPXSonar ertussen (vreet geheugen, langzaam, etc), gewoon direct naar het juiste html-bestand.

 

Paperless caching komt zo steeds dichterbij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga nog even door met knoeien, het uiteindelijke doel is om vanaf een door GSAK gegenereerd waypoint in OziCE met 'open file attachment' direct de bijbehorende html-file te openen. Geen gezeur meer met GPXSonar ertussen (vreet geheugen, langzaam, etc), gewoon direct naar het juiste html-bestand.

 

Paperless caching komt zo steeds dichterbij!

 

Geweldig!!! ;)

 

Ik ga het morgen even goed bekijken :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg een foutmelding:

 

Error in Macro at line: 4

EXPORT Type=HTML Settings="HTML"

 

Error=>Settings not found: HTML

 

Oei, de disclaimer vergeten:

"Deze macro gaat uit van enige voorkennis omtrent het gebruik van GSAK-macro's" :thumbup:

 

Maar ok, voor deze keer dan: je moet eerst even de goede settings instellen bij het exporteren naar HTML. Selecteer eerst de WP's die je wilt exporteren, kies dan file --> export --> HTML. Stel in dit scherm alles in zoals je het wilt hebben, en sla deze settings op, je raadt het al, onder de naam HTML. Dit zijn de settings die vervolgens in de macro gebruikt gaan worden (vandaar settings="HTML")

 

Succes

bewerkt door Mr.Chaos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij loopt GSAK momenteel steeds vast als ik probeer File>export>HTML te doen. Waar kan dat aan liggen? Gisteren deed hij het nog...

Heb de c:schijf al opgeruimd en gedefragmenteerd, maar dat mocht niets baten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij loopt GSAK momenteel steeds vast als ik probeer File>export>HTML te doen. Waar kan dat aan liggen? Gisteren deed hij het nog...

Heb de c:schijf al opgeruimd en gedefragmenteerd, maar dat mocht niets baten.

 

Gebruik je toevallig ook die hele lange lijst met lokaties in GSAK om te kunnen zoeken op plaatsnaam? Kijk dan even hier:

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?s...indpost&p=87983

 

Hij loopt dan overigens niet vast, het duurt alleen gigantisch lang voordat er wat gebeurt...

bewerkt door Mr.Chaos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...