Spring naar bijdragen

gps voor kinderen


vlan

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Een tijdje geleden zijn wij begonnen met geocachen. Zelf hebben wij de pocket pc al ingeruild voor een vista C. Onze zoon wil graag zelf meelopen met zijn eigen GPS. Hij is acht jaar..is dit te jong?? Heeft iemand hier ervaring mee? Welke GPS kies je dan?

 

Groeten Simone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een tijdje geleden zijn wij begonnen met geocachen. Zelf hebben wij de pocket pc al ingeruild voor een vista C. Onze zoon wil graag zelf meelopen met zijn eigen GPS. Hij is acht jaar..is dit te jong?? Heeft iemand hier ervaring mee? Welke GPS kies je dan?

Voor mijn kinderen, 11 en 12, heb ik bijna al 2 jaar een Geko 201, niet te veel menuutjes en in het Nederlands.

Een simpele gpsr zoals een Geko 101 zonder computer aansluiting betekend dat je koordinaten in moet gaan kloppen.

Het begon met achter het pijltje aanlopen, maar sinds enige tijd zoekt mijn dochter zelf het benodigde waypoint.

Koordinaten klopt ze er nog niet in, maar dat zal ook niet zolang meer duren daar ze bij aardrijkskunde aardig wat over koordinaten krijgt en er ook mee moet werken.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Te jong is iemand nooit in mijn ogen, het hangt van hemzelf af of hem dat lukt maar zo te horen zal het geen probleem zijn. In het kader daarvan wijs ik ook even naar de handleiding in mijn handtekening genoemd en dan met name naar het hoofdstuk cachen met kinderen.

Ik zou een simpele GPS nemen in dit geval een Geko 101 of een etrex euro deze zijn redelijk goedkoop tweedehands te verkrijgen op marktplaats.

Als je zelfs nog week of 3 geduld hebt dan verkoop ik onze geko 101 daar ivm met aanschaf andere apparatuur. De prijs zal 70 euro zijn.

 

Groeten Kapitein Haak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peter (nu 10 jaar) bedient zelfstandig de Venture. Hij tikt zelf de coordinaten in en projecteert WP's. Mijn ervaring is dat ze het heel snel opnemen en daarna zelfstandig uitvoeren. Menu's wisselen is geen probleem. Hij heeft er veel plezier in. In het begin was het nog wel eens een meningsverschil wie er met de GPSr ging lopen. Dat probleem hebben we opgelost door er nog een GPSr bij te kopen. Ook voor het maken van nieuwe caches komt jr. met leuke varianten die we ergens anders hebben opgedaan. In onze cache Vuursteenberg Bonus Cache is zijn idee verwerkt :beerchug: .

 

Wat is een eenvoudige GPSr? De Venture is niet echt eenvoudig maar goed te bedienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze dochter van 9 jaar loopt heel vaak mee met de Geko 201. Het voordeel van achter een pijltje aan lopen is dat ze zo lekker doorlopen.

En ze weten al heel snel de goede plekjes te vinden. Soms neem ik haar ook mee als een soort alibi, het is niet gek als een kind de bosjes induikt :beerchug: \

 

Katja, van de Graaffers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle snelle reacties. Het gaat een geko 201 worden. Vanochtend heeft hij zijn gameboy verkocht via de marktplaats om een GPS te kunnen kopen, lijkt me gemotiveerd genoeg en volgens ons een gezonde ruil van schermpjes.

 

Groeten Simone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle snelle reacties. Het gaat een geko 201 worden. Vanochtend heeft hij zijn gameboy verkocht via de marktplaats om een GPS te kunnen kopen, lijkt me gemotiveerd genoeg en volgens ons een gezonde ruil van schermpjes.

OK!

Nu nog een computerkabeltje zien te scoren!

Ik heb vorig jaar zo'n kabeljte voor 'n 12,50 euro gekocht, pm voor het email adres.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Zelf heb ik ook sinds enige tijd een Garmin Etrex Vista C. Mijn jongste zoon is 10 jaar en had de bediening ervan in de kortste tijd door. WP's invoeren en projecteren is geen probleem. Nu is het wel zo dat hij altijd al geïnteresseerd is in alles wat knopjes heeft. Daarnaast gebruikten we eerst een eenvoudige Garmin III. Die nemen we nu af en toe nog mee en de bediening er van is nog eenvoudiger dan van de Garmin Etrex Vista C.

 

Groetjes Papyrus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...