Spring naar bijdragen

Afwijkingen GPS bij de vindplaats; Is dat normaal


Paulbo

Aanbevolen berichten

maar hoeveel heb jij dan betaald voor je mooie magellan? ik vind ze behoorlijk prijzig... :yes:

Ik van de Gamellans ook prijzig t.o.v. wat je er voor krijgt. Ik heb laatst geïnformeerd naar de explorsit 210, mooi geprijsd maar te weinig mogelijkheden :beerchug: . Volgens mij ligt het ook aan het soort antenne ide de GPSr heeft.

 

:thumbup: NU WEER ON TOPIC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoe je eigenlijk met zo'n simpele vraag weer wat kan uitlokken he??

Hehehehe....

Magallan vs Garmin is daar ook al competitie in??  Hoe sta ik in deze competitie met een ifinder??

 

De cache die ik in dit geval dus niet kan vinden is de Stoetel, in leusden.

Volgens mij hebben meer mensen er moeite mee, want het stukje ziet er overal omgeploegd uit.

 

 

@dwarreltje.. geef maar een teken!!

@ruud.. niet jaloers worden hoor, jij mag ook mee als je daar zin in hebt  :thumbup:

 

De Stoetel? Ergens in het bosje :yes: In de winter toch beter te doen dan in de zomer! Wat nog beter is dan een GPS, is een enthousiast kind :beerchug: Ze staan dichter bij de grond en kijken soms beter dan volwassen naar de "schat". Want op je GPS kijken en secuur de omgeving afspeuren gaat niet altijd samen.

Oja, wij hebben als team een Garmin Etrex voor het kaartje en een SILVA (met digitaal kompas) voor de stabiliteit. Maar ik neem aan dat de nieuwe Garmin 60cs(x) ook stabieler is door het digitaal kompas. Het zwabberen van de pijl van de Garmin is voor ons ook vaak een irritatie wanneer je meestal met de SILVA cacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe je eigenlijk met zo'n simpele vraag weer wat kan uitlokken he??

Hehehehe....

Magallan vs Garmin is daar ook al competitie in??  Hoe sta ik in deze competitie met een ifinder??

 

De cache die ik in dit geval dus niet kan vinden is de Stoetel, in leusden.

Volgens mij hebben meer mensen er moeite mee, want het stukje ziet er overal omgeploegd uit.

 

 

@dwarreltje.. geef maar een teken!!

@ruud.. niet jaloers worden hoor, jij mag ook mee als je daar zin in hebt  :thumbup:

 

Laatst ook iets grappigs meegemaakt met een cacher die een Garnix heeft: we lopen samen naar de cache area toe. Ik stop op het moment dat de GPS (een Magellan) nog 5 meter aangeeft. De GPS begint bij te trekken tot 1 meter. Ik sta op dat moment inderdaad op 1 meter afstand van de cache en zie de box vrijwel meteen. De Garnix (plus cacher :wub: ) was een metertje of tien verder aan het zoeken. De omgeving (midden in een bos) daar was al flink overhoop gehaald door andere cachers, vast door Garnix gebruikers gedaan :beerchug:

 

maar hoeveel heb jij dan betaald voor je mooie magellan? ik vind ze behoorlijk prijzig... :yes:

 

Tsja, wat is prijzig? Die mooie Magellan heeft mij bijna een jaar geleden ongeveer 250 euro gekost. Vind ik persoonlijk niet veel als je kijkt naar al de mogelijkheden die erop zitten en het feit dat hij onder een lekker dik bladerdek gewoon nog ontvangst heeft. Alleen .... ze zijn niet meer te koop, alleen de Color uitvoering is nog te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[ Alleen .... ze zijn niet meer te koop, alleen de Color uitvoering is nog te krijgen.

Volgens mij alleen de Basic (gele), zie futurumshop.com. Bij gps.nl geïnformeerd: daar staan er nog drie op de site. Is een foutje, ook alleen daar de gele. En ach ja de discussie tussen de Garnix en Gammellans zal altijd blijven bestaan. Laten we daar maar mee ophouden. Firefox, de eerder door jou geschetste situatie ken ik ook andersom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Firefox, de eerder door jou geschetste situatie ken ik ook andersom.

 

Klopt, de 'overshoot' is eigenlijk ook een eigenschap van Magellan, maar als je daar rekening mee houdt tijdens het cachen is het niet bezwaarlijk. Dus niet doorlopen tot het nulpunt, maar op 5 tot 10 meter van het nulpunt even stoppen en kijken in hoeverre de berekening op de GPS bijtrekt.

 

Nah ja, al met al is het gewoon verschrikkelijk jammer dat de Sportrak- en Meridiaan-serie eruit is gegaan :beerchug:

 

Ik kom net op marktplaats een advertentie tegen van een bedrijf in Drente die nog een paar Sportrak Pro's zou moeten hebben voor de prijs van 195 euro: tel. 0592 541317.

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cache die ik in dit geval dus niet kan vinden is de Stoetel, in leusden.

 

We hebben deze cache twee weken geleden gevonden. Hij is inderdaad goed verstopt, mooie plek. Gewoon een kwestie van goed zoeken en bedenken waar je zelf wat zou verstoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...