Spring naar bijdragen

de correcte waypoints?


freeair

Aanbevolen berichten

ben bezig om een cache te plaatsen en ben nu al een aantal weken de pnt aan het na lopen maar ik kom maar niet op de juiste coordinaten uit kan dat met het weer te maken hebben of is er misschien een software voor om de juiste coordinaten na te kijken.. heb ook al van een 10 tal metingen het gemiddelde genomen maar dan kom ik ook steeds op een andere plek uit wel in de buurt maar om een fotocanister te vinden op een waypoint is dan niet te doen..

wie kan mij helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat doorgaans het beste werkt, schat ik, is kijken o je gps iets van 'average waypoint' of zo heeft. Dan eerst even tijdje stil staan op de plek van de cache. Dan op die manier waypoint over wat langere tijd laten meten. EN dat gebruiken.

 

een afwijking van een paar meter is toch niet te vermijden

 

Inderdaad in één keer markeren is gewoon goed. Ik wacht meestal een dag af met onbewolkt weer en MET ontvangst van WAAS. Je legt de GPS een aantal minuten op de cache en je ziet de laatste getalletjes dan op en neer springen. Houdt dit op én je hebt ontvangst van WAAS, dan markeer je het punt. Kan niet missen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de ene GPSr heb ik de mogelijkheid van averaging. Ik laat "m dan een minuut of 5 opdezelfde plek liggen en markeer dan.

Bij de andere GPSr laat ik "m ook een minuut of 5 (of langer) liggen en noteer me suf aan de laatse 3 cijfers van N en E. Thuis gekomen bereken ik het gemiddelde met excel.

 

Doe dit op verschillende dagen en verschillende tijstippen van de dag, uiteraard bij helder weer (is het best).

 

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, ik denk dat je toch nooit de exacte coordinaten kunt krijgen. Maar dat hoeft met geocachen toch ook niet. Ik laat mijn GPS voor een paar minuten de gemiddelde uitrekenen en ben daar wel mee tevreden.

 

Elke GPS heeft toch wel een afwijking en daarom houdt ik er altijd rekening mee dat de cache/waypoint/etc altijd in een buurt van 5 meter kan liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een heel goede test op de juiste coordinaten is: ga naar de site van 'vliegend boven nederland' http://www.terradesk.nl/ en type de coordinaten in RD in.

Er is vaker over gesproken in dit forum hoe dit gaat.

In de praktijk blijken de foto's heel goed gecalibreerd te zijn; minder dan een handjevol meters mis.

Laatst kwam 'Luchtzoeker' in dit forum met een idee zodat mogelijk misschien je bij aanklikken van een cache je op bijbehorende luchtfoto uitkomt. Maar ja, jij moet je cache nog aanmelden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

allemaal bedankt voor de tips ben er uitgekomen en cache ligt er al ("opsterland")en is nu ook al een antal keren gevonden dus het is goed gekomen...

 

nogmaals allemaal bedankt..

:crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...