Spring naar bijdragen

Dutch - rd triangulation points - Locationless jagen op rd meetpunten

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Zou ik graag doen, maar ik mag er (blijkbaar) nog niet niet van  .com naar kijken

Geplaatst

Klopt Goofy, hij is nog steeds niet vrijgegeven.

Maar wat ik me wel afvraag... hoe kom jij aan een nieuwe cache met zo'n 'laag' cache-id nummer? Zouden ze nummers aan het recyclen zijn?

Geplaatst

Nee ik heb een cache in het verleden per ongeluk tijdens het aanmaken gearchiveerd.

Het ging toen wel vaker fout, de server werkte onduidelijk, ik zit nu met een aantal gearchiveerde waypoints.

Ik had nu zo iets van ik maak een nieuwe op een oude pagina en vraag of ze deze kunnen ont-archiveren, indien het in orde is.

Geplaatst

Gaaf :exclamation:

Je mag zo vaak loggen als je maar wilt, doch ieder object slechts een maal. Je mag de log van een bepaald object gedaan door een ander dus niet overdoen.

Geplaatst

:D

Ik heb er maar ff 23 bijgezet. En er zijn er nog meer waar deze vandaan komen. Meetboutjeshunt is al een tijdje een hobby van ons. Dus: :thumbs:

ByTheWay

Geplaatst

Hoi,mensen. :D

Je mag zo vaak loggen als je maar wilt,

Zou je er niet slechts één loggen en de rest als note er bij schrijven?

normaal gesproken log je een cache toch ook maar één maal.

Of zie ik dat verkeerd :D

groeten PAULUS

Overigens wel leuk idee !

Edited By paulus on dec. 08 2002 at 21:33

Geplaatst

Ieder punt is een cache op zich en mag dus gelogd worden.

Ieder punt mag 1 maal gelogd worden.

Een cacher mag dus meerdere malen loggen, maar mag niet de log van een ander overdoen.

Geplaatst

Mmm, op die manier stijgt mijn ster met grote sprongen. Zou er toch geen onderscheidt gemaakt moeten worden tussen een "traditionele" cache en een meetpunt? Want nu is het aantal caches in Nederland wel enorm toegenomen........

Verder kan ik me voorstellen dat er Geocachers zijn die het "competitie-element" heel belangrijk vinden. Stel: Ik ben een fanatieke geocacher en heb 200 caches gevonden in twee jaar. Een andere Geocacher, met 5 caches gevonden, stapt in z'n auto en zoekt in vier dagen 200 meetpunten bij elkaar. Daar wordt je niet blij van, lijkt mij.

Als de loggers van meetpunten inderdaad het meetpunt zelf moeten fotograferen (wat ik dus altijd al doe) voor de log dan wordt de lat al hoger gelegt: Met name hier in de Achterhoek zitten meetpunten op boerderijen + honden  :look: Moet trouwens wel zeggen dat de meeste bewoners van huizen/boederijen met meetpunten heel aardig en geintresseerd reageren.

Het fotografen van alleen een pand waar een meetpunt in zit is nutteloos. Het gaat, net zoals bij Geocachen om de laatste meters.

Goed, genoeg materiaal voor een discussie! Ik wacht vol spanning af. :D

ByTheWay

Geplaatst

Er is al eerder geprakkizeert over hoe je meetpunten moet behandelen. Er een soort cache van maken is in de praktijk ondoenlijk. Op het eind zit je met een cachelog van zeker 5600 bezoeken (dat zijn zo'n beetje alle officieele punten) en dan heb je nog onnoemelijk veel 'wilde' of 'vrije' punten.

Zie maar eens mijn verslag:

http://www.xs4all.nl/~atarist/geo/hunt1/benchmarkhunting.htm

Een cachelog wordt gewoon te lang en je kan niet meer terugzien of iemand de zaak al eens gelogd heeft.

Kijk eens bij:

http://www.geocaching.com/mark/

waar het Amerikaans toegaat.

Analoog wordt door Geoman nu gewerkt aan een log-plek voor ons:

http://www.geocaching.nl/benchmark/

is een aanzet. Er is al een proefsite met logs af en toe online.

Geplaatst

Hmmm

Op die logplek op de geocaching.nl site wachten we nu al maanden, ik heb er nog niets van gezien en heb er weinig vertrouwen in dat dat spoedig online komt.

Dus wie wil mag nu loggen.  :thumbs:

Geplaatst

Beste Gerard,

ik wacht ook maar ik heb geduld. En in de winter ben ik niet zo buiten-actief om meetpunten te zoeken.

Ik kan wel een hoop op je cachelogje zetten maar dan doe ik dubbel werk. En mijn bezwaar van onoverzichtelijkheid van een cachelog blijft bestaan. Deze activiteit vraagt om een fatsoenlijke online database.

Heb je al aan Geoman gevraagd of je experimenteel mee mag doen met de proef-benchmark-log site?

En ik heb er het volste vertrouwen in dat die site er komt. Ik ben een optimist. Het kan even duren maar de paar mensen die tot nu toe aan die site hebben bijgedragen hebben - naar mijn idee - net zoals ik geen urgentiegevoel.

Geplaatst

Om het 1 en ander duidelijk te maken heb ik dus 23 RD-punten gelogd. En ja, ze werden netjes opgeteld bij mijn andere caches.

Zoals Geoman al zei: Je kan op deze manier in no time honderden caches op je loglijst krijgen. Ikzelf heb nogal wat RD-punten... En de prof heeft er ook nog wel een zooitje.

Mmm, als we ze bijelkaar gooien (Team Profisgoedopweg :D ) dan zijn we met stip op nummer 1 van de wereldranglijsten. Leuk, voor even. Dit hoort niet bij het Geocachen, heeft slecht 1 raakvlak en dat is het feit dat je er een GPS bij kan gebruiken. De totale filosofie van het Geocachen is dan weg.

Wat niet weg neemt dat meetbouthunten een enorm leuke sport is. En (ohoh, glad ijs, maar het vriest hier in de Achterhoek toch bijna tien graden. Winterswijk is tenslotte nog steeds de koudste plaats van Nederland! ) vindt ik het meetbouthunten misschien wel net zo leuk als Geocaching.

Bij Geocaching kom je in schitterende gebieden waar je anders nooit komt, bij een meetbouthunt zie je de mooiste kerken, watertorens en architectonische hoogstandjes uit een mooi en rijk industrieel verleden.

Maar goed, dat is een ander verhaal. Wat ik wil zeggen is dat deze cache een leuk idee is, maar niet uitvoerbaar binnen het Geocachen an sich (Ja, Winterswijk ligt ook vlak bij de Duitse grens).

Meetbouthunters, doe wat je wilt, maar weet wel dat je bij het loggen van meetbouten op geocaching.com een heleboel Geocachers zeer verdrietig maakt. Geocaching en meetbouthunt is perfect te combineren maar een meetbout als cache loggen is niet goed.

Dus, moraal van het verhaal: Wacht tot op deze site de meetbouthunt wordt gelanceerd. Zo doen ze het in de VS tenslotte ook. En verzamel ondertussen zoveel mogelijk meetpuntjes :(

Veel succes en plezier met zowel de meetbouthunt als het Geocachen!

ByTheWay

ps. Mijn RD-punten logs zijn uiteraard netjes "notes" geworden want een cache is een cache en een meetbout is een meetbout!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...