Spring naar bijdragen

peilen


kipchen

Aanbevolen berichten

Vandaag wil ik een cache gaan doen waarbij ik een peiling moet maken.

Wanneer ik op het punt ( een informatiebord) ben aangekomen moet ik een peiling maken op 69 graden. En dan nog zo'n 200 meter in die richting lopen

Ik heb een Garmin GPS12 iemand een tip voor mij?

Of kun je ook met een kompas peilen? Ik ben er nog niet zo bekend mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vaak bestaat de mogelijkheid om, via de GPS een waypoint te projecteren ten opzichte van een ander waypoint. Maak eerst, of roep het waypoint op, als deze al bestaat in je GPS en voer dan dmv het menu een projectie uit. Hier moet je dan een hoek en een afstand intikken, volgens mij precies wat je nodig hebt.

Ik weet echter niet zeker of deze functie in een GPS12 zit.

Suc6,

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht je GPS de functie niet hebben of je kunt hem, zoals mij al vaker is overkomen in het veld, niet vinden, dan heb je nog de mogelijkheid om bij het waypoint "weg te lopen".

Je laat het punt, in dit geval het informatiebord, als bestemming in je scherm staan en "verwijdert" je 200 meter in tegenovergestelde richting van de opgegeven peiling.

Bij een peiling van 0-180 graden tel je er 180 graden bij op en bij een peiling van 180-360 trek je de 180 graden eraf.

In dit geval zou je dus uit moeten komen op 200 meter en 249 graden van het infobord.

Deze manier verdient welliswaar niet de schoonheidsprijs, maar in het veld kan het wel eens het verschil maken.

 

Groeten en succes,

Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...