Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

wie kan mij vertellen waar ik een lijst met verboden gebieden kan vinden. Ben al veel verwijzingen tegengekomen, maar geen verklarende lijst.

gr

Mar

van EdMar

Geplaatst

Edmar.

Wat bedoel je? Heel droog gezegd is elk gebied verboden om een geocache te leggen zolang je geen toestemming hebt van de grondeigenaar.

Geplaatst (bewerkt)
wie kan mij vertellen waar ik een lijst met verboden gebieden kan vinden. Ben al veel verwijzingen tegengekomen, maar geen verklarende lijst.

gr

Mar

van EdMar

Ik kan je er al een geven: de Strabrechtse Heide. Daar mag onder geen enkele voorwaarde een cache worden geplaatst.

Bron: Jap Smits van Staatsbosbeheer

bewerkt door Goedweerloper
Geplaatst

Er is geen kant-en-klare lijst van die gebieden. De reviewers schijnen shape-files te hebben waarmee ze snel kunnen zien of een coördinaat in een bepaald gebied valt. Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat die compleet is met alle soorten gebieden. Incomplete informatie delen met anderen is de garantie voor misverstanden.

Maar onder de verboden gebieden wordt verstaan:

• Militaire objecten en de directe omgeving
  • Snelwegen en spoorlijnen en hun directe omgeving
  • Gesloten natuurterreinen en dergelijke
  • De artikel 461 gebieden

Maar je hebt die lijst van gebieden ook niet nodig. Boerenverstand en een heldere kijk is voldoende. En zoals Vinnie al schreef, toestemming van de grondeigenaar of beheerder. Dat valt soms niet mee, en dat maakt het weer wat makkelijker :beerchug:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...