Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik heb mondeling toestemming gekregen voor het plaatsen van een cache (plek samen met boswachter StaatsBosbeheer uitgezocht). Ik zou nog een schriftelijke bevestiging krijgen maar die laat nog op zich wachten, waarschijnlijk omdat de boswachter het moeilijk vindt een toestemmingsbrief te dichten. Ik zou willen helpen door een voorstel van een toestemmingsbrief kant en klaar aan te bieden. Heeft iemand misschien een voorbeeld van zo'n brief.

Wout11

Bij mij ging het met SBB ook zo, samen plek uitgezocht en mondellinge toestemming. Naderhand heb ik per mail de mondelinge afspraak zelf bevestigd en hierop kwam de reactie dat het zo goed was :lol1:

Goed idee dat ga ik meteen even doen.

bedankt

Wout11

Geplaatst

nav al een mailtje eerder waar we vragen naar de eigenaar vh stukje grond ivm het plaatsen van een cache vraagt men ons om meer info te geven over het idee. Onderstaand de mail, waarop een molen is gaan draaien bij de gemeente Heeze-Leende. Uiteindelijk met positief resultaat want onze cache wordt met veel plezier bezocht.

Uiteraard daarna nog een keer een mail gestuurd met enkele logjes, om ze enthousiast te maken om de toestemming van in eerste instantie een jaar uit te breiden naar oneindig :)

Hallo,

Geen probleem. Het idee is als volgt:

We willen een tocht gaan uitzetten die loopt over de paden van dit stuk bos. Lopers van de tocht krijgen die tocht niet in kant en klare vorm, maar moeten gaandeweg de tocht een aantal "opdrachten" uitvoeren. Dit varieert in kompasopdrachten (op hoeveel graden zie je de telefoontoren) tot "hoeveel gaten zitten in het bankje, waar je nu op zit".

Aan het einde van de tocht is een "schat" oftewel een geocache. Het is een doos (oude munitiekist die duidelijk herkenbaar is als geocache) vol met "goodies" en een logboek. De bedoeling is dat de loper in het logboek schrijft wat hij van de route vond en wanneer hij hem gevonden heeft. Ook mag hij een goodie eruit halen, maar moet er ook weer iets instoppen voor de volgende.

Deze doos is zodanig "verstopt" (meestal onder een paar takken en bladeren) dat toevallige passanten hem niet zien, maar dat de lopers met GPS deze wel kunnen vinden. Zij hebben gaandeweg nl de opdrachten vervult, waarmee ze de uiteindelijke positie van de cache kunnen bepalen.

Bijgaand heb ik een kaartje gestopt, waarmee ik wil laten zien hoe de route zal gaan lopen. Bij de opdracht wordt ook vermeld dat men nergens van de paden af moet.

Geocachen wordt uitgevoerd door vele wandelaars in de hele wereld. De route wordt dan ook op internet geplaatst op www.geocaching.com. Voor meer informatie verwijs ik u naar de nederlandse tak: www.geocaching.nl

De ervaring leert dat een route die gepubliceerd is, een keer of 50 per jaar belopen wordt door geocachers. Er zijn dus geen duizendtallen mensen die op zo'n route afkomen.

Om een route te plaatsen op de site heb je toestemming nodig van de grondeigenaar van het stukje grond waar je de cache hebt verstopt. Ook is het een regel dat je niet in beschermde natuurgebieden een cache plaatst. In Nederland zijn er ook al heel wat caches in overleg met Staatsbosbeheer geplaatst.

M.b.t. het gebruiken van het gebied zijn er dus 2 vragen:

- mogen we een kistje leggen ergens aan het einde van de tocht (een paar meter van het pad af (max meter of 8)

- Aangezien het vinden van aanwijzingen ook wel eens kleine etiketten worden gebruikt met daarop de coördinaten van het volgende tussenpunt, vragen we of we een aantal etiketten mogen plaatsen (het idee is een kleine sticker op reeds bestaande palen, of een aluminium plaatje bevestigen op een boom(stronk) o.i.d.) Dit is niet strikt noodzakelijk, maar maakt het wel spannender. (Etiketten zijn ca 3 x 8 cm)

Uiteraard vermelden we ook dat de paden alleen na zonsopgang en voor zonsondergang bezocht mogen worden.

Mocht u nog meer vragen hebben, dan hoor ik het graag,

Mochten er nog tips zijn om de route nog mooier te maken, dan hoor ik het ook graag.

met vriendelijke groet,

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...