Spring naar bijdragen
  • 0

gps antenne voor oxi explorer

Vraag

Geplaatst

heb sinds kort oxi explorer. Mijn vraag is welke gps antenne ik moet kopen voor mijn laptop(usb). Ik hoef geen gps ontvanger met scherm, alleen een gps dongle. Is dit mogelijk? Mijn voorkeur gaat uit naar Garmin.

Bedankt alvast........

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Als het Garmin moet zijn, met USB en met zonder scherm dan blijft er maar 1 over GPS 18

pt-GPS18Large01.jpg

Als het ook wat anders mag zijn zou ik kijken naar een bluetooth GPS.

Deze hebben minstens een SIRF II of Nemerix Chipset en daarom waarschijnlijk betere ontvangst dan de Garmin.

En vergeet niet dat de Garmin GPS 18 waarschijnlijk alleen maar Garmins eigen protocol praat en niet het meer ondersteunde NMEA protocol.

bewerkt door deBruineBeren
  • 0
Geplaatst

Als je een BT GPS muis hebt koop je een BT dongle! en als je die niet hebt koop je er een. Scheelt een kabel in de auto.

• 0
Geplaatst

Bedankt voor de snelle reply. Ik heb helaas geen bluetooth op mijn laptop. Zijn er dan nog andere ontvangers (usb en zonder scherm) die ik met Ozi kan gebruiken?

Groeten, Christiaan

• 0
Geplaatst

Een bluetooth adapter koop je voor ca. 17,50 euro. Een bluetooth GPS ontvanger (Leadtek) voor ongeveer 80 euro.

In totaal ongeveer dezelfde prijs als de GPS 18.

• 0
Geplaatst

Ik begrijp de de Flashkaarten niet populair zijn.......

• 0
Geplaatst
Ik begrijp de de Flashkaarten niet populair zijn.......

Is dit een vraag of een opmerking :thumbup:

Compact Flash kan ook in combinatie met een PCMCIA adapter.

Al zou mijn voorkeur uit gaan naar USB of Bluetooth.

Dit geeft je de mogelijkheid om de GPS op een zo gunstig mogelijke plaats neer te zetten zo dat deze goede ontvangst heeft.

En de Laptop daar te plaatsen waar je er het makkelijkste mee kan werken.

Ik lees trouwens hier dat er problemen kunnen ontstaan bij de communicatie tussen bluetooth GPS en OZI

Dit probleem wordt veroorzaakt door de software (bluetooth stack) van de bluetooth module in de laptop of van de USB bluetooth dongle, niet door de bluetooth GPS.

• 0
Geplaatst

Bij mijn link op de vorige post staat een flashkaart gps, deze schijnt altijd goed ontvangst te hebben. Het voordeel hiervan lijkt mij dat je geen draad aan je laptop heb hangen.......... Helaas weet je nooit van tevoren of de ontvangst goed is. Denkt u dat de ontvangst bij dit soort kaarten zal tegenvallen?

Gr Chris

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...