Spring naar bijdragen

Plan- en pending-lijstje - Ben ik de enige?

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Het lijkt me handig om soort aanmeldingslijst te maken van RD-punten waarnaar men van plan is te gaan zoeken.

Stel dat iemand anders ook dat plan heeft dan is een van beide niet voor nix beziggeweest.

Bij de confluence.org-site heeft men dat ook. Er is daar ook een lijst met de naam Pending. Daarin staan punten die men al heeft gefotografeerd maar waarvan de foto's nog niet ge-upload zijn. Zou ook iets voor de RD- en snijpuntensite van ons kunnen zijn.

Geplaatst

Op zich een goed idee: het voorkomen van dubbel werk. Want met >5000 punten hebben we het al druk genoeg. Als er nu grote aantallen mede-hunters zouden opduiken dan zou het probleem acuut kunnen worden. Nu nog niet.

Stada zit een heel eind van me af: vele honderden punten scheiden ons nog. Maar EricS woont veel dichter bij me (ik noem maar een mij bekende geocacher met ruime belangstelling). Wie weet kom ik hem wel tegen bij 300557 Bentweg 29 Hazerswoude 98022  / 457530 zoekend naar de Messing bout in N muur van het h... en worden we op de koffie genodigd door de aldaar wonende bejaarde boer. Of worden we gezamelijk door bijtgrage honden van het erf gejaagd.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ik denk dat de term dubbel werk hier niet past.

Je kunt de metingen van twee of meerdere logs ook vergelijken en middelen, zodat je een betere precisie krijgt.

Of zie ik het verkeerd?

Geplaatst
Ik denk dat de term dubbel werk hier niet past.

Je kunt de metingen van twee of meerdere logs ook vergelijken en middelen, zodat je een betere precisie krijgt.

Of zie ik het verkeerd?

Zeker wel dubbelwerk. Die meetpunten zijn tot op de 25 millimeter precies opgemeten. Als je ervoor betaalt krijg je per stuk die coordinaten. Zie voor prijzen bij:

http://rdnap.kadaster.nl/rd/help.html#TAR

Als je minder betaald krijg je een papieren lijst van allen op 1 meter nauwkeurig.

En helemaal gratis is de lijst op:

http://rdnap.kadaster.nl/rd/help.html#Info12

helemaal onderaan.

Dus wat valt er voor een amateur te verbeteren aan precisie?

Het enige wat zeker verwelkomd wordt door het Kadaster (dat weet ik uit ervaring) is als je met foto's kan bewijzen dat een punt helemaal kapot en/of verdwenen is. (zoals Peiler Berkheide bij Wassenaar die ook op de topo-kaart staat) Sommige punten worden jarenlang niet gebruikt n.l. en in die tijd  kijkt vaak niemand ernaar om. Veel het-veld-in-trekkende-landmeters/ambtenaren heeft de dienst niet.

Edited By Prof. Y. Lupardi on dec. 09 2002 at 21:13

Geplaatst

Dan heeft het inderdaad toch zin als er iemand geregeld bij die dingen komt kijken, of het nu een cacher is of iemand van de topografische dienst.  :thumbs:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...