Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Kan ik de etrex euro ook als ontvanger gebruiken voor de pda in combinantie met tomtom 5 ervan uitgaande dat ik de juiste bekabeling al heb en een seriele aansluiting op mijn pda.

Zo ja wat doet de etrex dan? Blijft deze zijn track vastleggen en het pijltje weergeven.

Geplaatst

Ja, dat kan. Ik doe het zelf ook.

Het enige probleempje waar ik tegenaan liep, is dat je op je etrex een ander dataformaat moet kiezen. Maar dit was met TT4, misschien dat het in TT5 zonder dit probleem gaat.

Geplaatst
Blijft je etrex dan wel normaal functioneren?

Wat ik vooral interessant vind is: gaat het opslaan van de tracks op je etrex euro gewoon door.

Voor zover ik weet wel. Het enige dat je Etrex (euro, legend, whatever) doet, is data naar z'n compoort doorsturen. Verder werkt hij als normaal.

Je PDA (TomTom) leest alleen de data, maar stuurt verder niets.

Hang hem maar eens aan je PC/laptop met de normale com-kabel, dan krijg je e.e.a. meteen te zien.

Geplaatst

Het werkt bij elke GPS dat via een kabel data kan overbrengen. Zoals gezegd moet je wel de Data veranderen van Garmin in NMEA 4800. Als je daarna de Garmin weer aansluit op je PC om data binnen te halen moet je de DATAformaat weer terugzetten op Garmin. Ik weet niet of TTN5 je etrex ook herkent, maar je kiest gewoon een van de garmins uit.

Je etrex doet gewoon verder wat hij altijd doet als hij aan is. Misschien dat de GPSdriver van TomTom niet de gekleurde balkjes laat zien. Ik heb dat ook als ik de Garmin GPSmap 76S via een kabel aangesloten heb op een van de PPC's.

Het werkt perfect verder.

Geplaatst

Ik heb hier ook aan gedacht. Maar ik heb nu voor wat meer geld ( de kabel is vaak ook niet goedkoop ) en dan zonder kabels gekozen voor een bluetoots-gps. ( Fortuna clip-on)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...