FNA Night Owl Geplaatst 24 december 2005 Geplaatst 24 december 2005 HoiHoi, De officiële USB pc interface kabels voor de Geko/eTrex serie zijn zo'n 60 euro. Erg duur dus als je het mij vraagt. Kan dat niet goedkoper? Het moet een USB worden omdat het notebook geen seriële aansluiting heeft. Nou heb ik al eens gekeken (marktplaats enzo) voor een seriële kabel om die dan te gebruiken met een converter. Maar ook die dingen zijn bij Waypoint in Notter 30 euro. Je kunt die converters wel goedkoper vinden maar werkt het dan altijd? groeten en fijne feestdagen, Nachtbraker. (het is overigens voor m'n zusje die een Geko kado kreeg. Zelf heb ik een GPSmap60C met alles d'r op en d'raan. Mapsource, Ozi.....)
Team 16 Geplaatst 24 december 2005 Geplaatst 24 december 2005 HoiHoi, De officiële USB pc interface kabels voor de Geko/eTrex serie zijn zo'n 60 euro. Erg duur dus als je het mij vraagt. Kan dat niet goedkoper? Het moet een USB worden omdat het notebook geen seriële aansluiting heeft. Nou heb ik al eens gekeken (marktplaats enzo) voor een seriële kabel om die dan te gebruiken met een converter. Maar ook die dingen zijn bij Waypoint in Notter 30 euro. Je kunt die converters wel goedkoper vinden maar werkt het dan altijd? groeten en fijne feestdagen, Nachtbraker. (het is overigens voor m'n zusje die een Geko kado kreeg. Zelf heb ik een GPSmap60C met alles d'r op en d'raan. Mapsource, Ozi.....) <{POST_SNAPBACK}> Ik heb zo'n anderhalf jaar terug veel van die converters getest voor mijn werk en ik heb bij niet een problemen ondervonden.
dafoolio Geplaatst 24 december 2005 Geplaatst 24 december 2005 Zo lang je niet meer gebruikt als de tx en de rx (pootje 2 en 3) van de seriele poort dan zal elke convertor wel werken. Ik heb ze ook getest voor mn werk, en daar hadden we dus meer signalen nodig, en dan blijven er heel weinig goed werkende modellen over (helaas alleen de duurdere).
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 24 december 2005 Geplaatst 24 december 2005 Wat betreft werking met alle bekende GPS types: de PFranc omzetter werkt gegarandeerd. Zie maar bij http://pfranc.com/cgi-bin/P/USB_G4 En echt duur is die niet.
FNA Night Owl Geplaatst 17 januari 2006 Auteur Geplaatst 17 januari 2006 Ik heb de tip van Prof. Y. Lupardi ter harte genomen. Werkt prima voor een schappelijke prijs. Dank voor de input. JOS
pintje007 Geplaatst 29 maart 2006 Geplaatst 29 maart 2006 Voor mijn GEKO heb ik ook een (purperen!) connector besteld bij PFRANC. Op nog geen week is hij hier toegekomen, en werkt prima. pintje007
Aanbevolen berichten