Spring naar bijdragen

Waypoints als rd coordinaten invoeren in Ozie


nelson45

Aanbevolen berichten

In Oziexplorer CE kun je je waypoints als rd coordinaten invoeren door onder general settings "Position Format" op "User " te zetten en de "Display Datum" op "Rijksdriehoekmeting".

Kan iemand me vertellen of dit ook in Oziexplorer zelf kan en met welke instellingen dit dan dient te moeten gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bijna op dezelfde manier. Op de witte tekstregel boven de kaart wordt de positie in graden aangegeven, gevolgd door de positie in het gebruikte raster gevolgd door de mapdatum.

Als je met de rechter muisknop ter bestemde plekke 1x klikt komt een toepasselijk keuzemenu te voorschijn.

Er zijn wat haken en ogen en adderjes onder het gras zodat je altijd even goed moet kijken wat je doet.

Read All About It !!!! -->> Ozi Explorer en RD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna op dezelfde manier. Op de witte tekstregel boven de kaart wordt de positie in graden aangegeven, gevolgd door de positie in het gebruikte raster gevolgd door de mapdatum.

Als je met de rechter muisknop ter bestemde plekke 1x klikt komt een toepasselijk keuzemenu te voorschijn.

Er zijn wat haken en ogen en  adderjes onder het gras zodat je altijd even goed moet kijken wat je doet.

Read All About It !!!! -->> Ozi Explorer en RD

Klopt, maar hoe verander ik dit in de "waypoint list". Ik blijf de coordinaten daar in graden en minuten houden, wat ik ook verander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de box van de waypoint list staat links bovenaan de tekst 'Datum' gevolgd door een tekstveld waar b.v. in kan staan 'Datum of Loaded Map'. Die zet je op Driehoeksmeting (RD)

Het achtste vierkante knopje van rechtsaf geteld bevat een # -achtig symbool. Die heet 'display position in grid' en als je het usergrid voor RD hebt ingesteld (wat kan als jouw kaart een ingesteld user grid bevat!) dan zie je daar de RD posities.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de box van de waypoint list staat links bovenaan de tekst 'Datum' gevolgd door een tekstveld waar b.v. in kan staan 'Datum of Loaded Map'. Die zet je op Driehoeksmeting (RD)

Het achtste vierkante knopje van rechtsaf geteld bevat een # -achtig symbool. Die heet 'display position in grid' en als je het usergrid voor RD hebt ingesteld (wat kan als jouw kaart een ingesteld user grid bevat!) dan zie je daar de RD posities.

Werkt, bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de box van de waypoint list staat links bovenaan de tekst 'Datum' gevolgd door een tekstveld waar b.v. in kan staan 'Datum of Loaded Map'. Die zet je op Driehoeksmeting (RD)

Het achtste vierkante knopje van rechtsaf geteld bevat een # -achtig symbool. Die heet 'display position in grid' en als je het usergrid voor RD hebt ingesteld (wat kan als jouw kaart een ingesteld user grid bevat!) dan zie je daar de RD posities.

Werkt, bedankt.

Echter het laden van hetzelfde waypoint in Oziexplorer en OziexplorerCE geeft verschillende waarden voor "Northing" en "Easting".

bewerkt door nelson45
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de box van de waypoint list staat links bovenaan de tekst 'Datum' gevolgd door een tekstveld waar b.v. in kan staan 'Datum of Loaded Map'. Die zet je op Driehoeksmeting (RD)

Het achtste vierkante knopje van rechtsaf geteld bevat een # -achtig symbool. Die heet 'display position in grid' en als je het usergrid voor RD hebt ingesteld (wat kan als jouw kaart een ingesteld user grid bevat!) dan zie je daar de RD posities.

Werkt, bedankt.

Echter het laden van hetzelfde waypoint in Oziexplorer en OziexplorerCE geeft verschillende waarden voor "Northing" en "Easting".

OziexplorerCE werkt correct, overeenkomstig mijn Garmin gps. Probleem zit in Oziexplorer, het rijksdriehoeksmeting grid wordt juist weergegeven, maar de waypoint pointer geeft het verkeerde northing coordinaat. Wie kan me helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...