traanbok Geplaatst 18 december 2005 Share Geplaatst 18 december 2005 Hallo ik heb een probleem: mijn etrex summit ontvangt geen loc waypointfiles meer. Ik gebruik easygps om de loc files naar mijn gps te sturen. Dit werkte altijd heel goed. Maar krijg nu steeds foutmeldingen. Wie kan mij hier bij helpen?? heb het volgende allemaal geprobeerd. Check serial connection, dan krijg ik als antwoord: The serial port is receivind data from unknow deviece. Maar heb volgens mij niets op de poort aangesloten!! Als ik een locfile in easy gps heb staan en ik druk op send krijg ik een popup schermpje en daar staat : The serialport could not be opend (error#8 ). Ik snap dat er iets met de poort is maar hoe krijg ik dit weer aan de praat. Groeten iwan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 18 december 2005 Share Geplaatst 18 december 2005 Misschien heeft het bij jou een andere oorzaak, traanbok, maar lees voor de zekerheid dit draadje even helemaal door. Wie weet?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
traanbok Geplaatst 18 december 2005 Auteur Share Geplaatst 18 december 2005 Peetee bedankt voor al je hulp, hij doet het weer, onvoorstelbaar 1 vinkje weghalen en ja hoor klaar. Bedankt groeten iwan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 18 december 2005 Share Geplaatst 18 december 2005 Het probleem hierbij is vaak dat een ander programma een connectie met de com-poort in stand houdt, ook al gebruikt het programma hem niet. Je ziet dat bv. wel vaker met pda's en het programma Activesync van Microsoft. Synchronisatie kan via dat programma zowel met een seriele als een usb-verbinding. Het vervelende is echter, dat bij de instellingen beide zijn aangevinkt, ook al gebruik je er maar één: de usb-verbinding. Schakel daarom bij de instellingen het vinkje bij de seriele instellingen uit en je probleem is veelal opgelost. Bij ActiveSync werkt het als volgt: 1. Klik met de rechtermuistoets op het ActiveSync icoontje in de system tray (de rij icoontjes in het scherm rechtsonder, naast het klokje). 2. Klik op 'Verbindingsinstellingen'. Je komt nu in het instellingen scherm. 3. Verwijder het vinkje bij "Seriele ... " en je probleem is veelal opgelost. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 18 december 2005 Share Geplaatst 18 december 2005 Peetee bedankt voor al je hulp, hij doet het weer, onvoorstelbaar 1 vinkje weghalen en ja hoor klaar.Bedankt groeten iwan Graag gedaan!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden