Spring naar bijdragen

gps ontvagt geen loc waypointfile


traanbok

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een probleem: mijn etrex summit ontvangt geen loc waypointfiles meer. Ik gebruik easygps om de loc files naar mijn gps te sturen. Dit werkte altijd heel goed. Maar krijg nu steeds foutmeldingen. Wie kan mij hier bij helpen??

 

heb het volgende allemaal geprobeerd.

Check serial connection, dan krijg ik als antwoord: The serial port is receivind data from unknow deviece. Maar heb volgens mij niets op de poort aangesloten!!

 

Als ik een locfile in easy gps heb staan en ik druk op send krijg ik een popup schermpje en daar staat : The serialport could not be opend (error#8 ).

Ik snap dat er iets met de poort is maar hoe krijg ik dit weer aan de praat.

 

Groeten iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het probleem hierbij is vaak dat een ander programma een connectie met de com-poort in stand houdt, ook al gebruikt het programma hem niet.

 

Je ziet dat bv. wel vaker met pda's en het programma Activesync van Microsoft. Synchronisatie kan via dat programma zowel met een seriele als een usb-verbinding. Het vervelende is echter, dat bij de instellingen beide zijn aangevinkt, ook al gebruik je er maar één: de usb-verbinding.

 

Schakel daarom bij de instellingen het vinkje bij de seriele instellingen uit en je probleem is veelal opgelost. ;)

 

Bij ActiveSync werkt het als volgt:

1. Klik met de rechtermuistoets op het ActiveSync icoontje in de system tray (de rij icoontjes in het scherm rechtsonder, naast het klokje).

2. Klik op 'Verbindingsinstellingen'. Je komt nu in het instellingen scherm.

3. Verwijder het vinkje bij "Seriele ... " en je probleem is veelal opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...