Spring naar bijdragen

Berekenen oppervlakte - Hou haal ik uit garmin venture oppervlak


Gast edwinvervaet

Aanbevolen berichten

Gast edwinvervaet

Is er in de Venture een mogelijkheid om rechtstreeks uit een track of de waypoints het ingesloten oppervlakte te berekenen, of is er een PC-toepassing die gebaseerd op die gegevens de oppervlakte kan berekenen?

 

alvast bedankt

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi Edwin,

 

Ik heb een Garmin 48 met net nieuwe software en die heeft die oppervlakte berekening er gewoon inzitten dus ik denk dat een geavanceerd apparaat als de Venture dat ook wel heeft.

 

Jeppie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet wel bedenken dat oppervlakte berekening heel lastig nauwkeurig te krijgen is. Ik weet niet waarvoor je deze gegevens nodig hebt.

Maar stel je hebt een EPE van 10 meter en je zit net 7 meter verkeerd in je eerste lengtemeting (als het een rechthoekig stuk betreft) en ook weer 7 meter in de breedte richting.

Is het stuk 100 x 100 vierkante meter groot dan zou het ook 107 x 107 vierkante meter groot kunnen zijn en evengoed 93 x 93! Dat scheelt een slok op een borrel! (zeker als je per vierkante meter honderden euro moet betalen.)

En ga je over tientallen kilometers oppervlaktes berekenen: de zaak is niet plat maar bolvormig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 68-1030918519
Is er in de Venture een mogelijkheid om rechtstreeks uit een track of de waypoints het ingesloten oppervlakte te berekenen?

Jawel, dat is er.

 

GRTZ

 

Kruimeldief

 

[i:post_uid0]Hoe beter ik de mensen ken, hoe meer ik van mijn computer ga houden. [/i:post_uid0]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast edwinvervaet

Bedankt jongens,

 

Ik heb intussen het ding aangeschaft, en het blijkt in tegenstelling met de informatie op internet als accessoire gewoon in te zitten. Ik ga eens wat experimenteren.

 

cu

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...