Spring naar bijdragen

Kaarten bij de caches in GSAK


BigBird

Aanbevolen berichten

Voor diegene die mijn reakties op andere onderwerpen gemist mochten hebben...

 

De nieuwe versie van CacheMaps kan gekoppeld worden aan GSAK om op een snelle manier kaarten bij de caches in de GSAK database te tonen. Het gaat dan om overzichtskaarten waar meerdere caches tegelijk gtoond worden en om online kaarten waar voor één specifieke cache een kaart opgehaald wordt met meer of minder detail, afhakelijk van de kaart server.

 

Eenmalig doe je de volgende instellingen in GSAK (die overigen uitebreid beschreven staan in de handleiding die je op de site ook in het Nederlands kan vinden):

- Maak een filter waardoor alleen de caches overblijven waarvan de userflag gezet is (het vinkje in de kolom met het mannetje erboven)

- Maak een export definitie die een loc-file genereert

- Maak een macro die het filter zet, de loc-file genereert en die html-files aanmaakt

- Maak een Button waarmee je de macro aanroept

 

Als dit alles ingericht is, is het een kwestie van de caches selecteren (vinkje zetten) die je op een kaart wil zien en op de knop drukken.

CacheMaps wordt nu opgestart, de caches worden geladen en meteen getoond op een zelf in te stellen default kaart.

In CacheMaps kan je vervolgens kiezen uit een keur van online kaarten en diverse overzichtskaarten, die je ook nog een 'clickable' kan maken.

 

Succes met instellen en als je nog vragen, opmerkingen enzovoort hebt...

 

BigBird :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor diegene die mijn reakties op andere onderwerpen gemist mochten hebben...

 

De nieuwe versie van CacheMaps kan gekoppeld worden aan GSAK om op een snelle manier kaarten bij de caches in de GSAK database te tonen. Het gaat dan om overzichtskaarten waar meerdere caches tegelijk gtoond worden en om online kaarten waar voor één specifieke cache een kaart opgehaald wordt met meer of minder detail, afhakelijk van de kaart server.

 

Eenmalig doe je de volgende instellingen in GSAK (die overigen uitebreid beschreven staan in de handleiding die je op de site ook in het Nederlands kan vinden):

- Maak een filter waardoor alleen de caches overblijven waarvan de userflag gezet is (het vinkje in de kolom met het mannetje erboven)

- Maak een export definitie die een loc-file genereert

- Maak een macro die het filter zet, de loc-file genereert en die html-files aanmaakt

- Maak een Button waarmee je de macro aanroept

 

Als dit alles ingericht is, is het een kwestie van de caches selecteren (vinkje zetten) die je op een kaart wil zien en op de knop drukken.

CacheMaps wordt nu opgestart, de caches worden geladen en meteen getoond op een zelf in te stellen default kaart.

In CacheMaps kan je vervolgens kiezen uit een keur van online kaarten en diverse overzichtskaarten, die je ook nog een 'clickable' kan maken.

 

Succes met instellen en als je nog vragen, opmerkingen enzovoort hebt...

 

BigBird :yes:

 

Kan ditzelfde ook niet met mapsource, ozi e.d. ieder mt hun igen specifieke formaatextensie in de export? Ik doe het zo al jaren. Ik zie hier geen toegevoegde waarde in, ook gezien de deatils van de kaarten via iNet.

Natuurlijk wel een toevoeging als je niet in het bezit bent van een van deze programma's met bijbehorende kaarten.

 

lteunis

bewerkt door lteunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ditzelfde ook niet met mapsource, ozi e.d. ieder mt hun eigen specifieke formaatextensie in de export?

Yep. Ik gebruik Ozi ook. Maar dat is onbruikbaar als je nier de juiste kaarten hebt! Daarnaast zit er zoveel in Ozi dat ik in de prakijk toch eerst naar CacheMaps grijp.

 

Ik doe het zo al jaren. Ik zie hiergeen toegevoegde waarde in, ook gezien de deatils van de kaarten via iNet.

Ligt eraan welke kaarten je gebruikt en wat voor soort terrein je nodig hebt. Voor bosgebied bied Ozi met de juiste kaarten naruurlijk mee detail. Als je in de stad moet zijn zijn op internet prima kaarten te vinden

Natuurlijk wel een toevoeging als je niet in het bezit bent van een van deze programma's met bijbehorende kaarten.

Helemaal mee eens natuurlijk

 

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...