Spring naar bijdragen

Hoe te beginnen met kaarten?


airheads

Aanbevolen berichten

Als nieuwkomer ben ik tamelijk verrast door de complexiteit van de topgrafische en rekenkundige zaken waar je gelijk over na moet denken, maar goed

Ik ben van plan een Geko 201 aan te schaffen (forum uitvoerig gelezen) maar dan moet je nog programma kopen, Ozi of Beeline begrijp ik.

Ik ben in het bezit van bv een duinkaart (dus geen toestanden met kabouterjes enzo) maar moet je nu die kaart in stukjes onder een fladbad scanner halen en dan ozi vertellen waar het noorden ligt? Kan je geen CD rom kopen B) waar heel Nederland op staat?

En stel, ik wil ergens heen rijden (Ardennen) en ik weet een dorp. Hoe kom ik achter de coordinaten van dat dorp of ligt dat ook weer gevoelig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ga naar www.oziexplorer.com en klik de link (links) geheten 'Information'. Hier lees je over het scannen en plakken van kaarten.

Gebruik je Ozi dan zal de de kaart moeten ijken. Je kunt eens kijken bij onze meetpuntenjacht of er meetpunten zijn die op jouw kaart voorkomen (kerktorens, RD-stenen etc.). De meetpunten worden tot op de meter precies gegeven en dat is voldoende.

Er kan geen CD met Ned. topo-kaarten gekocht worden. Maar misschien ziet de Topografische Dienst te Emmen binnenkort het licht want in België zijn in een half jaar tijd 20.000 CD's met hun topo-kaarten verkocht!.

Om te weten waar wat ligt bestaan er van de CIA namenlijsten per land. Ook dat wordt op Ozi-webpage verteld: ga naar de link 'Utilities' en daar is "Name Search Creator'. met uitleg en ophaaladres.

Als gebruiker haal ik in Ozi de namefile op die ik nodig heb en typ de naam in. Een volgende muisklik laat Ozi zoeken en hij/zij komt met de kaart waarbij er een kruisje staat op de plek die je wilde hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...