Spring naar bijdragen

Waymarking; Wat houdt dit in?


team Hebbes

Aanbevolen berichten

Als newbie heb ik de afgelopen tijd flink rondgesnuffeld op de verschillende fora. Nu kom ik de term waymarking tegen en ik vraag me af wat hier de waarde van is. Virtuele caches zouden worden overgezet naar een nieuwe site van Groundspeak voor dit gebeuren?

Wat is nu precies de bedoeling van dit gebeuren? Is er nog een GPS nodig om bezoeken te loggen en hoe kan men dan checken of je niet louter en alleen vanachter je pc-tje aan het werk bent of dat je er ook echt op uitgetrokken bent? Ik kan me voorstellen dat het zo wel heel erg makkelijk wordt om van alles te gaan loggen, of zie ik dit nu verkeerd?

Op zich is het wel leuk om bijv. alle kastelen van nederland te bezoeken maar wat heeft waymarking nog met geocaching van doen? Ik kan bijv. ook op wikipedia hele verhalen over kastelen lezen zonder ze te bezoeken. Misschien begrijp ik het helemaal verkeerd maar ik vind over dit waymarking ook nog weinig informatie dus als iemand me bij kan praten; graag! :naughty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als newbie heb ik de afgelopen tijd flink rondgesnuffeld op de verschillende fora. Nu kom ik de term waymarking tegen en ik vraag me af wat hier de waarde van is. Virtuele caches zouden worden overgezet naar een nieuwe site van Groundspeak voor dit gebeuren?

Wat is nu precies de bedoeling van dit gebeuren? Is er nog een GPS nodig om bezoeken  te loggen en hoe kan men dan checken of je niet louter en alleen vanachter je pc-tje aan het werk bent of dat je er ook echt op uitgetrokken bent? Ik kan me voorstellen dat het zo wel heel erg makkelijk wordt om van alles te gaan loggen, of zie ik dit nu verkeerd?

Op zich is het wel leuk om bijv. alle kastelen van nederland te bezoeken maar wat heeft waymarking nog met geocaching van doen? Ik kan bijv. ook op wikipedia hele verhalen over kastelen lezen zonder ze te bezoeken. Misschien begrijp ik het helemaal verkeerd maar ik vind over dit waymarking ook nog weinig informatie dus als iemand me bij kan praten; graag!  :thumbup:

 

Waymarking.com is de site voor de caches die geen log hebben waarin je iets neer kunt zetten als bewijs dat je er geweest bent. Daar is dus een andere oplossing voor. Meestal is dat doormiddel van een foto van de plaats met jou en/of je GPS in beeld. Wat ook wel gedaan wordt is dat je een email stuurt naar degene die de cache geplaatst heeft met daarin iets specifieks voor die plaats (tekst b.v.). Dan krijg je toestemming om je logje online te schrijven.

Wat mensen die deze caches uitzetten willen, is je vaak interessante dingen laten zien.

Als dit niet je ding is, hou je het gewoon bij de normale caches. Iedereen is vrij om te doen en laten wat hij/zij wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...